Стесняват зоната за издирване на малайзийския самолет

Стесняват зоната за издирване на малайзийския самолет

Стесняват зоната за издирване на малайзийския самолет

Операцията по издирването на изчезналия малайзийски Боинг 777-200 в южната част на Индийския океан се стеснява до 57 923 кв. км – най-малката площ от започването й. „Оптимистично настроен съм, че ще намерим летателната машина или това, което е останало от нея, в близко бъдеще”, коментира ръководителят на операцията маршал Ангъс Хюстън от австралийските военноморски сили, цитиран от Би Би Си.

В претърсването днес ще се включат 14 самолета и 13 кораба. То се случва месец след като самолетът на Malaysia Airlines се изгуби от радарите по време на полета си от Куала Лумпур за Пекин на 8 март. Местонахождението му остава неизвестно. Акцията за издирване на евентуални останки от катастрофата му се организира на 2250 км северозападно от австралийския град Пърт, след като малайзийските власти заявиха, че въз основа на видяното от сателитни снимки смятат, че той е паднал там. Защо е отклонил маршрута си толкова много обаче остава неясно. както и дали със сигурност е катастрофирал в този район на света. 

Вчера стана ясно, че австралийският кораб „Оушън Шийлд” отново е прихванал сигнали, които съответстват на тези от „черната кутия” на самолета, на около 4500 м под водата. Това бе обявено, след като през уикенда същият кораб хвана два пъти и задържа единия път за повече от 2 часа потенциален сигнал от кутията.  

Последни сведения от издирването сочат, че самолет на австралийските военновъздушни сили е пуснал в морето шамандури, снабдени с хидрофони, които да доловят още евентуални излъчвания под водата. Батериите на черната кутия се изчерпват до месец след катастрофата, така че екипите в издирвателната операция опитват да работят възможно най-експедитивно.

„Изглежда сигналите, които сме прихващали напоследък, са били много по-слаби от първите, които доловихме. Това означава, че вероятно или сме твърде далеч от падналия самолет, или, както е според мен, батериите започват да падат. Затова трябва да побързаме”, коментира Ангъс Хюстън. Той иска да бъде събрано възможно по-голямо количество данни от акустични сигнали, след което да се изпрати подводен робот на име Bluefin 21, който да търси останки от самолета на морското дъно. 

Вижте още: Отново доловиха сигнали от черната кутия на изчезналия самолет

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ