Бизнес БРОЙ /// Мениджър 10/23

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Ключът към пазара в Германия

Квалификации от типа „най-добър“ и „най-уникален“ продукт не са приети добре. Нужни са доказателства

Автор:

Николай Нейчев

Снимки:

Getty Images

Ключът към пазара в Германия

Ключът към пазара в Германия

Квалификации от типа „най-добър“ и „най-уникален“ продукт не са приети добре. Нужни са доказателства

Ключът към пазара в Германия
Снимка: Shutterstock
quotes
Германия е най-голямата икономика на ЕС с 3,9 трлн. евро БВП за 2022 г. и съвсем естествено – най-големият вносител на български стоки. През миналата година там беше реализиран 14% от българския износ, което се равнява на 6,69 млрд. евро, като търговското ни салдо с Германия е положително и възлиза на над 700 млн. евро. При това германският пазар е с 40% по-голям потребител на българска продукция в сравнение с втория най-голям пазар за местните износители, който през 2022 г. е Румъния. Независимо от обявените прогнози за очаквано свиване на германската икономика от 0,4% за 2023 г. пазарът там остава от жизненоважно значение за българските компании. Германски партньори – как да ги спечелим? „Има няколко основни предизвикателства пред германския бизнес – цената на електроенергията, транспортът на суровини, недостигът на квалифицирана работна ръка, релокализирането на производства в Европа. Именно затова германският бизнес е принуден да търси нови решения за тези кризисни моменти. Точно тук виждам шансове за партньорства с български компании“, коментира Стефан Йонков, ръководител на Службата по търговско-икономическите въпроси на Министерството на икономиката в Мюнхен. Йонков е съдействал на реди...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg