Бизнес БРОЙ /// Мениджър 10/23
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Ключът към пазара в Германия
Квалификации от типа „най-добър“ и „най-уникален“ продукт не са приети добре. Нужни са доказателства
Ключът към пазара в Германия

Квалификации от типа „най-добър“ и „най-уникален“ продукт не са приети добре. Нужни са доказателства

Снимка: Shutterstock

Германия е най-голямата икономика на ЕС с 3,9 трлн. евро БВП за 2022 г. и съвсем естествено – най-големият вносител на български стоки. През миналата година там беше реализиран 14% от българския износ, което се равнява на 6,69 млрд. евро, като търговското ни салдо с Германия е положително и възлиза на над 700 млн. евро. При това германският пазар е с 40% по-голям потребител на българска продукция в сравнение с втория най-голям пазар за местните износители, който през 2022 г. е Румъния. Независимо от обявените прогнози за очаквано свиване на германската икономика от 0,4% за 2023 г. пазарът там остава от жизненоважно значение за българските компании.
Германски партньори – как да ги спечелим?
„Има няколко основни предизвикателства пред германския бизнес – цената на електроенергията, транспортът на суровини, недостигът на квалифицирана работна ръка,
релокализирането на производства в Европа. Именно затова германският бизнес е принуден да търси нови решения за тези кризисни моменти. Точно тук виждам шансове за партньорства с български компании“, коментира Стефан Йонков, ръководител на Службата по търговско-икономическите въпроси на Министерството на икономиката в Мюнхен. Йонков е съдействал на реди...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
германски пазар
икономиката на Германия
бизнес
инвестиции