Компания с човешко лице и дигитално сърце

Вярваме, че доброто застраховане не е просто защита – то е доверие, прозрачност и грижа за хората, споделя Цветелина Михайлова, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на ЗК „Аксиом“

Автор:

Венцислав Савов

Снимки:

Юлиян Донов

Компания с човешко лице и дигитално сърце

Компания с човешко лице и дигитално сърце

Вярваме, че доброто застраховане не е просто защита – то е доверие, прозрачност и грижа за хората, споделя Цветелина Михайлова, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на ЗК „Аксиом“

Компания с човешко лице и дигитално сърце
quotes

Госпожо Михайлова, как бихте обобщили развитието на „Аксиом“ през изминалите три години под вашето ръководство?

Когато поехме ръководството, си поставихме ясна и амбициозна цел – да бъдем една от най-модерните, гъвкави и клиентски ориентирани застрахователни компании в България. Днес, три години по-късно, мога уверено да кажа, че постигнахме значим напредък и положихме стабилни основи за устойчив растеж в бъдеще. През този период успяхме да увеличим пазарния си дял с над 35% и да дигитализираме над 80% от процесите по сключване на полици, обслужване и изплащане на застрахователни претенции. Внедрихме изцяло нова дигитална платформа и AI базиран клиентски асистент, с което според NPS индекса удовлетвореността на клиентите ни нараства с 27%.

Отвъд цифрите истинската промяна е в културата на работа. Изградихме екип от професионалисти, които вярват в иновациите, поемат отговорност и са обединени от обща цел – да поставим клиента в центъра на всичко, което правим. Развитието на една компания принадлежи на тези, които имат смелостта да се променят навреме. Продължаваме да инвестираме в технологии, партньорства и устойчиви продукти, които не само следват, но и предвиждат тенденциите.

Какви дигитални иновации и технологични решения внедрихте, за да подобрите клиентското изживяване?

В съвременната застрахователна индустрия дигиталната трансформация не е просто избор, а необходимост. Сред ключовите дигитални иновации, които имплементирахме, е изцяло дигитална платформа за сключване и управление на застраховки. Клиентите вече могат да сключват застраховки онлайн, да подават претенции, да следят директно лимитите и изплатените обезщетения. Внедрихме и интелигентен AI чатбот, който предоставя 24/7 обслужване и отговаря на най-често задаваните въпроси в реално време.

Как се обогати продуктовото портфолио на компанията в отговор на пазарните нужди?

Пазарът се променя динамично, а клиентските очаквания се развиват с бързи темпове. За нас е стратегически приоритет да следим внимателно тенденциите и да адаптираме продуктовото си портфолио с акцент върху гъвкавостта, персонализацията и добавената стойност в съответствие с реалните нужди на потребителите. В отговор на засиления интерес към дигиталните и дистанционните услуги разработихме иновативни комплексни предложения, които се предлагат изцяло онлайн и позволяват индивидуален избор на покрития според начина на живот на клиента.

Най-новото ни предложение – AxiFamily, е модерен продукт, създаден за активни семейства, които ценят удобството, сигурността и цялостната защита на здравето и дома си, с изцяло онлайн процес на сключване и управление. Активно навлязохме в сегмента на здравните и лайфстайл застраховки – лансирахме продукти като AxiHealth и AxiHealth Global, които отразяват новото разбиране за благосъстояние и сигурност, с телемедицински услуги, превенция и достъп до локални и международни здравни мрежи. В унисон с повишения интерес към устойчивостта и социалната отговорност добавихме „зелени“ застрахователни решения в имуществените ни застраховки, насочени към енергийно ефективни домове. За нас всеки нов продукт е възможност да бъдем по-близо до клиента и да отговорим на конкретен житейски контекст, в който застраховката е не просто защита, а част от увереното ежедневие.

Коя в момента е най-търсената ви застраховка?

Бизнесът търси защита на активи, отговорности, персонал и специфични рискове – през 2024 г. бележим значителен ръст в премиите по застраховки гаранции, професионална отговорност, злополука и заболяване, карго. Индивидуалните ни клиенти се интересуват основно от застраховки за пътуване, медицински застраховки за чужденци, имуществени за дома и от здравните застраховки с оглед на нарастващите разходи за медицински услуги.

Кои са стратегическите проекти, върху които е фокусиран настоящият и бъдещият растеж на ЗК „Аксиом“?

Продължаваме да инвестираме активно в дигитална трансформация чрез развитието на цялостната ни екосистема. Поставяме силен фокус върху партньорството ни със застрахователни посредници и вече сме на финалната права на новия ни проект – подписвачески електронен модул, имащ за цел да облекчи комуникацията помежду ни и да постави нови стандарти при обслужването. Стратегията ни включва и разширяване на продуктовото ни портфолио с акцент върху иновативни и устойчиви решения, нови застрахователни модели, които ще ни позволят да отговорим на променящите се потребности на клиентите и да допринесем за по-устойчиво бъдеще.

Инвестираме в развитието на човешкия капитал – един от най-важните ни ресурси. Растежът за нас не е просто постигане на бизнес резултати, а възможност да бъдем двигател на позитивна промяна – както за клиентите, така и за обществото като цяло. 

Застрахователна компания „Аксиом“ АД оперира от 1997 г., като предоставя широк набор застрахователни продукти и услуги. През 2024 г. компанията реализира 120,5% ръст на брутния премиен приход и потвърди стабилната си финансова позиция с коефициент на платежоспособност, достигащ 127%.

Цветелина Михайлова е председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на ЗК „Аксиом“ АД от май 2022 г. Професионалното си развитие стартира в ЗПАД „Булстрад“, впоследствие заема различни ръководни длъжности в ХДИ „Застраховане“, „Токуда Здравно застраховане“ и „България Иншурънс“. Магистър е по застраховане и осигуряване и застрахователен мениджмънт.