Платформа за експресни промоции с доказани резултати

„Метрика“ и „Медияпост Хит Мейл“ предлагат разнообразни инструменти и богато портфолио от услуги за ефективното управление на маркетингови активности

Автор:

Алек Вучков

Снимки:

Личен архив

Платформа за експресни промоции с доказани резултати

Платформа за експресни промоции с доказани резултати

„Метрика“ и „Медияпост Хит Мейл“ предлагат разнообразни инструменти и богато портфолио от услуги за ефективното управление на маркетингови активности

Платформа за експресни промоции с доказани резултати
quotes

Промоционалните кампании са неизменна част от мар кетинговата стратегия на компаниите в областта на бързооборотните стоки. Те увеличават познатостта на марката и стимулират допълнително продажбите. Освен това играят ключова роля в изграждането на стабилна база от крайни потребители. Тя позволява на компаниите да общуват с клиентите си и да разбират по-добре техните нужди и предпочитания.

Успешните промоционални кампании изискват иновативен подход и персонализация във всички елементи от потребителското изживяване. От уебсайта през комуникацията, процеса по регистрация в кампанията, наградите, прозрачността при разпределението им, дори самата логистика (свързването с печеливши участници, изпращането и получаването на наградите и т.н.). С други думи, участниците трябва да са колкото може по-близо до усещането, че промоционалната активност сякаш е създадена специално за тях.

Наградите са ключов елемент от активностите. Затова те трябва да бъдат тясно свързани с посланието и ценностите, които марката популяризира. Тенденциите в световен мащаб не подминават и българския пазар. Все повече при избора на награди за промоционалните активности се набляга върху това какъв въглероден отпечатък оставят те, какъв е техният състав и дори до каква степен наградата може да  бъде дигитализирана (под формата на електронен ваучер или абонамент за дигитална услуга например).

Казано накратко, дигитализацията и автоматизацията стават все по-важни за всяка кампания, ориентирана към крайните потребители. Технологичната трансформация дава възможност за по-ефективно и прецизно управление на дейностите. С помощта на съвременни инструменти и анализи компаниите в областта на бързооборотните стоки могат да извличат ценна информация за потребителските навици и да адаптират стратегията си, за да отговорят на изискванията на пазара. В крайна сметка промоционалните кампании не само стимулират продажбите, но и служат като мощен инструмент за поддържане на дългосрочни и взаимноизгодни връзки с клиентите.

Агенциите за решения в областта на потребителското изживяване „Метрика“ и „Медияпост Хит Мейл“ са част от френската група La Poste. Специализират в разработването и управлението на промоционални кампании, които далеч надхвърлят краткосрочния ефект от продажбите. Благодарение на собствените си колцентър и професионално оборудван склад до София двете дружества от години работят по усъвършенстване на цялостния процес по планиране, разработване и изпълнение на ефективни маркетингови активности.

„Потребителското поведение е все по-динамично. Всяка компания, която иска да е в крак с изискванията на крайните клиенти, трябва да се съобразява с това“ – споделя Милена Рамчева, изпълнителен директор на „Метрика“. „Само за няколко години се случи рязко преориентиране на промоционалните кампании. Те все още са кратки, но са част от по-дългосрочна стратегия за адекватно общуване с потребителите. Промениха се механизмите на самите промоции, наградите в тях, както и каналите за тяхното популяризиране“, допълва Рамчева. 

За да отговори на тази глобална промяна, през 2015 г. „Метрика“ става част от групата „Медияпост Хит Мейл“ – звено на френската La Poste, което изгражда цялостни решения за промоции и програми за лоялност чрез своите подразделения в България и Румъния. В резултат двете компании предлагат разнообразни инструменти и богато портфолио от услуги, които подпомагат ефективното и най-вече ориентираното към конкретни бизнес резултати управление на маркетингови активности. 

„През последните години работим едновременно в няколко направления. В групата вече имаме собствена платформа за експресни промоции и управление на теренната работа на т.нар. BTL активности, която се казва Promotion Box. Предлагаме и богат избор от онлайн ваучери във водещи ритейлъри чрез платформата Vouchers Depot. Натрупахме голям опит при цялостно обслужване на национални потребителски кампании. Добавихме сериозна експертиза в разработването на дългосрочни проекти и програми за лоялност. Всичко това се координира от изцяло вътрешен екип, като наблягаме на технологични решения, които позволяват максимална автоматизация на процесите“, разказва Христо Радичев, управител на „Медияпост Хит Мейл“.

Основното предимство на двете фирми е общият екип от експерти в отделните направления. Той предлага безпрецедентен за пазара набор от услуги – концепция, дигитална комуникация, обслужване по телефон, чат, имейл и социални мрежи, купуване, брандиране и управление на наградите, логистика и мн. др. Една от общите цели на двете компании е скоро да обособят вътрешен екип, специализиран в растящия сегмент на ESG (environmental, social, and corporate governance) проектите. Това ще позволи внедряването на още по-сложни активности, като осигури на клиентите им почти всичко, от което се нуждаят за адекватно управление на потребителски кампании на едно място.