Business Signature БРОЙ /// Мениджър 11/24
Събуждаме интереса към здравето
Доверието, спечелено с реалните истории на нашите пациенти, спасява живот
Събуждаме интереса към здравето
Доверието, спечелено с реалните истории на нашите пациенти, спасява живот
Кои са най-големите предизвикателства при разработването на маркетинговите стратегии на „Аджибадем Сити Клиник“?
Разработването на концепциите за комуникация изисква внимание към етичните и правните аспекти, отнасящи се към сектора. Ние предоставяме полезна информация на обществото, основавайки се на опита, експертизата и успеха на специалистите в групата. Информираме за възможностите за диагностика и терапии, които лечебните ни заведения предлагат. Основната ни цел е да „събудим“ интереса към здравето на всеки един човек, защото фактът, че диагностицирането на заболявания в ранен етап спасява животи, не е просто слоган, а истина, която е много важно да научим. В последните години залагаме и на партньорство с компании от различни сектори, което ни позволява да намерим посланици за идеите си. Например кампанията ни за месеца на мъжкото здраве тази година – „Мустакарницата на „Аджибадем Сити Клиник“. В този проект си партнираме с бизнеси от различни сфери, които припознават нашата кауза – навременната профилактика.
Какви други маркетинг и комуникационни инициативи предприемате, за да укрепите доверието на пациентите и да адресирате социално значими проблеми, свързани със здравния статус на българите?
Когато говорим за здраве, е необходимо винаги да присъстват думи като профилактика и скрининг. Борейки се с недоверието в здравната ни система, ние показваме позитивните примери, реалните истории от практиката на нашите специалисти. През годините стотици пациенти ни се доверяват не само за лечението си, но и за факта, че тяхната история може да спаси човешки животи, да помогне на някого. Това е най-добрият начин да спечелим доверието на хората, да им покажем, че не просто им казваме – при нас има добра апаратура и квалифицирани специалисти, но и да им дадем причина да ни повярват. Имаме големи информативни кампании за сърдечносъдовите и онкологичните заболявания, които към днешна дата са социално най-значимите такива. Вярвам, че с проектите, които сме сбъднали, сме помогнали на много хора да обърнат вниманите на здравните въпроси и това бихме считали за голям успех.
С какво се отличава личният ви подход като лидер в управлението на комуникационните кампании в здравния сектор?
Най-важното нещо е да поднесем информацията по достъпен начин. Медицината е една от най-бързо развиващите се науки, „Аджибадем Сити Клиник“ се старае да въвежда всеки един доказан и успешен метод на лечение, както и да инвестира в модерна медицинска апаратура. Пред мен и екипа ми стои важната задача да информираме обществото за богатия опит и професионализъм в лицето на нашите специалисти. Прилагаме устойчиви кампании и проекти, които не само да информират хората, но и да отговарят на техните въпроси, да им позволяват да споделят страховете си, а ние да им дадем надежда и яснота. Маркетинг и комуникационните ни инициативи са адаптирани спрямо нуждите на пациентите и специфичните условия за позиционирането на болничните заведения. Възползваме се от всички нови възможности на комуникационния свят, но съобразено изцяло със сектора, в който работим, така че никога да не преминаваме конкретни граници.
Как разширявате комуникационните си канали и дигиталното си присъствие?
Например наскоро стартирахте здравен подкаст. „Аджибадем Сити Клиник“ присъства във всички комуникационни канали. Със старта на подкаста „Зад завесата на здравето“ положихме основите на един продукт, който да бъде зона за всички здравни теми, които да обсъдим открито. Заглавието му насочва към съдържанието, а именно реални истории от практиката на лекарите, както и отговори на всички, често задавани въпроси, които получаваме. Целта на този формат е да можем да надградим изцяло комуникацията и без граници да говорим за онова, което вълнува нашите пациенти и обществото. Година след старта на „Зад завесата на здравето“ през септември тази година създадохме и ТикТок канал. Там съдържанието е съвсем различно, но пък достига до наистина голяма аудитория.
Всъщност здравният сектор има място във всяка една социална платформа, но е важно да знаем какви са границите и как трябва да представяме съдържанието си във всяка една от тях. Реализацията на тези проекти ми показва, че дигиталното присъствие на „Аджибадем Сити Клиник“ е адекватно, на място и в крак с времето.
Болниците в групата на „Аджибадем Сити Клиник“ са университетски вече от няколко години – каква е ролята на маркетинг и PR екипите не само в посока разпознаваемост, но и в подкрепа на младите специалисти?
Много е важно да изградим доверие от страна на обществото към младите специалисти. Имаме предимство, че в лечебните ни заведения работят едни от най-доказаните и уважавани медици, които ежедневно предават своя опит на по-младите лекари. Това е и причината в болниците ни да работят все повече млади специалисти. Те са отворени към обучения и към все повече квалификации, за които „Аджибадем Сити Клиник“ дава шанс. Стараем се да популяризираме младите здравни специалисти не само чрез социалните ни канали, но и чрез различни медийни участия. Към момента работим по проект именно за „Младите надежди на „Аджибадем Сити Клиник“, в който основен акцент са тяхната експертиза и мотивацията им.
Живка Кънделова е мениджър „Маркетинг и връзки с обществеността“ в „Аджибадем Сити Клиник“. Притежава дългогодишен опит в сферата на маркетинга, като през годините разработва и прилага успешни маркетинг стратегии за популярни брандове в бързооборотния и автомобилния сектор. В „Аджибадем Сити Клиник“ отговаря за дългосрочната маркетинг стратегия за развитие на компанията, управлявайки корпоративния брандинг план, както и ефективното прилагане на маркетингов и комуникационен микс в съответствие със стандартите на групата.
|
Ключови думи
Аджибадем Сити Клиник
превенция
здраве
здравеопазване
здравен сектор