Бизнес БРОЙ /// Мениджър 11/23
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
По-малко време в кухнята
Хранителна революция с роботика
По-малко време в кухнята
Хранителна революция с роботика
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
GoodBytz, германска технологична компания в областта на храните набра 12 млн. евро в инвестиционен кръг от серия А. Както водещият инвеститор Oyster Bay, така и базираната в Хамбург Block Group инвестират в бъдещето на храненето въпреки трудната икономическа ситуация в Германия като цяло. GoodBytz предлага роботизирани кухненски асистенти, които надеждно сервират висококачествена и здравословна храна в най-кратки срокове. Първата услуга за доставка на кухня-дух с роботизиран кухненски асистент на компанията се нарежда сред първите 15% от най-популярните ресторанти на платформата Lieferando в Германия.
Целта на инвестицията от 12 млн. евро е до 2025 г. компанията да произведе над 100 роботизирани кухненски асистенти, а през следващата година на дневен ред е и международната експанзия. GoodBytz не поставя никакви ограничения на менюто със своя асистент; напротив, всичко е възможно – от рамен, салати „Цезар“ и кюфтета „Кьонигсбергер“ до овесена каша и немски колбаси. Клиентите могат да конфигурират желаните от тях ястия чрез сензорен екран и да ги персонализират по всяко време. Не се изискват умения за програмиране. С други думи, всяка допълнителна заявка, направена от клиентите в ресторантите, не изисква повече работа.
До края на 2023 г. компанията ще се разрасне до екип от 60 служители, а до края на 2024 г. стартъпът планира да има 90 служители, като особено много ще се търсят инженери.
Изкуствен интелект ще открива ранни сърдечни проблеми
Софтуерната платформа за анализ на електрокардиограми с изкуствен интелект (AI-ECG софтуер) на нидерландския здравнотехнологичен стартъп от Университетския медицински център в Утрехт – Cordys Analytics, предлага ново и иновативно решение за по-ранно и по-точно откриване на сърдечни заболявания. Като използва мощта на усъвършенствани техники за дълбоко обучение, този софтуер идентифицира фини модели и аномалии в данните от ЕКГ, които традиционните диагностични методи често пропускат. За развитие на дейността си стартъпът привлече инвестиции от 900 хил. евро от LUMO Labs, регион Утрехт, и Utrecht Health Seed Fund.
От 2022 г. софтуерът на Cordys Analytics подпомага здравните специалисти при вземането на информирани решения и свеждането до минимум на хоспитализациите и усложненията, свързани с нелекувани сърдечни заболявания. Софтуерът, който не зависи от доставчика, безпроблемно свързва различни здравни организации и ЕКГ устройства, което го прави универсален инструмент за здравните специалисти, работещи в различни клинични условия и региони по света. Неговата облачна архитектура осигурява оперативни предимства, като например анализ на данните в реално време, отдалечен достъп и мащабируемост. Собственият интерфейс го прави удобен за ползване.
Да говорим и пишем правилно на испански
Ето един изумителен факт: броят на хората по света, за които испанският език е роден, далеч надхвърля броя на хората, за които английският език е роден: близо 500 млн. срещу 373 млн.
Correcto, първият и единствен инструмент за писане на испански език, базиран на изкуствен интелект, работи в реално време, предоставя начин да се помогне на испаноговорящите да общуват писмено с увереност – коригирайки правописа, граматиката и употребата, включително обяснения защо нещо трябва да се поправи.
Компанията набра 6,5 млн. евро първоначално финансиране от Octopus Ventures, Carya Venture Partners и River Park Ventures.
Екипът започва да разработва Correcto през 2021 г., като изгражда собствена база данни от фрази една по една. Те продължават да оптимизират собствените си модели за изкуствен интелект. Пазарът на Correcto е изключително голям в Съединените щати и цяла Латинска Америка. САЩ са втората страна в света по брой на испаноговорящото население (след Мексико), като 53 млн. американци говорят испански, а за 41 млн. той е роден език.
Correcto вече има над 120 хил. изтегляния от първите потребители в Аржентина, Колумбия, Мексико, САЩ и Испания, като потребителите общуват на испански по професионални, академични или социални причини. Като предоставя обяснения и корекции, Correcto помага на тези потребители – независимо от нивото им на образование – да се учат от грешките си и непрекъснато да подобряват уменията си за писане.
|
Ключови думи
стартъпи
инвестиции
предприемачи