Не бързайте, продуктивността може да бъде и бавна

Не бързайте, продуктивността може да бъде и бавна

Не бързайте, продуктивността може да бъде и бавна

Ако мислите за производителността като за способността да вършите нещата бързо, може би грешите. Тайната за изпълнение на по-смислена работа всъщност може да се крие в това да забавите темпото и да правите по-малко, казва Кал Нюпорт, професор от университета в Джорджтаун и автор на „Slow Productivity“.

Основните принципи за овладяване на това, което той нарича бавна продуктивност, са да се правят по-малко неща, да се работи с естествено темпо и да се поставя акцент върху качеството. Това може да ви помогне да намалите натовареността в работата (като жонглирането с имейли и срещи) и да влеете повече енергия в създаването на качествен продукт.

Забавянето на работа е хубаво на теория, но е по-трудно да разберете, ако работите в среда, която възнаграждава мигновените резултати. Ако всички ваши колеги са по-бързи от вас, за да се включат в даден проект, как ще напреднете в работата?

Да бъдеш първият, който вдига ръката си, не е единственият начин да успееш

Ключът е да разберете как да решавате проблемите за вашия шеф, подчертава Нюпорт. И не винаги става въпрос да си първият, който вдига ръка.

„Мислете за това по следния начин: Когато вашият шеф ви делегира нещо, той е отговорен това нещо да бъде свършено и това е източник на стрес. Той иска този стрес да изчезне“, казва Нюпорт.

Има два основни начина да премахнете този стрес за вашия шеф, обяснява Нюпорт. Единият разчита на бързата реакция, докато другият разчита на изграждането на доверие и увереност във вашите способности.

„Целта е да премахнете стреса (на шефа си) веднага, което можете да направите, като се свържете с него на момента или като си спечелите репутация на човек, заслужаващ доверие“, казва той.

Шефовете са склонни да предпочитат непосредствеността, когато имат по-малко доверие в способностите на другите или просто са по-малко запознати с начина, по който човек подхожда към работата си, обяснява Нюпорт. Те не искат да чакат и  предпочитат да видят резултатите бързо.

Въпреки това „другият начин, по който можете да премахнете стреса веднага, е да сте супер организирани“, добавя той.

Вашият шеф ще знае, че когато ви изпрати нещо, то ще бъде поставено в списъка ви и няма да падне през пукнатините, дори и да не получи отговор от вас веднага. В този сценарий стресът на шефа ви „изчезва веднага щом натисне изпращане“, категоричен е Нюпорт.

Как да изградите доверие между вас и вашия шеф

Понякога това ниво на доверие идва с опит и време, но можете да го постигнете бързо, ако сте видимо организирани, казва Нюпорт.

Един от начините да направите това е да имате публичен списък с вашите проекти, класирани по приоритет, с актуализации на състоянието и отбелязани срокове за реализиране. Трябва също така създава история на комуникацията с вашия шеф, която може да е полезна, когато нещата се раздвижат и ако има забавяне в изпълнението на задачите,

Всичко се свежда до доверието на шефа ви, че ще свършите нещо, когато ви го делегира, независимо кога ще се случи това. „Не е толкова важно да го направите веднага“, казва Нюпорт. „Просто вярват, че ще се справите. Това доверие е основа за по-бавна продуктивност“.

Нюпорт казва, че младите служители трябва да дадат приоритет на спечелването на репутация на организирани и компетентни хора.

„Това ще ви спечели огромно количество автономия занапред.”, категоричен е Нюпорт.

………………..

Дженифър Лиу за CNBC.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ