Какво може да се научи от по-малко продуктивните служители
Във всяка компания има малко „по-мързеливи" служители, които влагат минимални усилия в работата минимални усилия и правят всичко възможно да си тръгнат от офиса възможно най-рано. Това са хората, които постоянно се крият по коридорите и в конферентните зали, за да избегнат контакт със своите колеги и ръководители, които могат да ги помолят за помощ или да им възложат нова задача.
Тези служители могат да унищожат мотивацията на дори най-сплотения и ефективен екип, тъй като техните колеги знаят, че най-вероятно ще трябва да свършат работата им вместо тях, ако искат да спазят крайните срокове за изпълнение на дадена задача. Това създава конфликти не само между мързеливците и останалите, но и между самите трудолюбивите служители, които трябва да покрият пропуските и да коригират грешките на своите непродуктивни колеги.
За ръководителите на екипите може да бъде изключително трудно да намерят начин за справяне с навиците на по-мързеливите служители. Многократното порицание обикновено е неефективно, тъй като поведението на тези хора е неразделна част от техния характер и личностна идентичност.
Преди да разберете как да се справите с този проблем, трябва да обърнете внимание на няколко урока, които може да научите от най-непродуктивните служители.
Най-добрите винаги стигат до върха
Може би най-важният урок, който може да научите от вашите по-неефективни работници, е свързан с процеса на назначаване на нови служители. Най-талантливите кандидати се насочват към работни места, които предлагат високо заплащане, страхотна фирмена култура и изобилие от преимущества. Обърнете специално внимание процеса по набиране на служители и опитайте да идентифицирате по-немотивираните и незаинтересовани хора сред кандидатите. Също така, не изпускайте от поглед вашите конкуренти и следете дали те привличат топ таланти, като оставят за вас по-посредствените кандидати. Ако това е така, то може би е време да преразгледате заплатите и условията, които предлагате на кандидатите за работа.
Най-бързото решение обикновено е най-добро
„Винаги избирам мързелив човек за изпълнението на трудната работа, защото знам, че ще намери лесен начин, за да я свърши!“, казва Бил Гейтс. Макар че най-вероятно не искате да поверите най-важната задача на мързелив служител, той може да бъде най-добрият човек, от който да потърсите съвет в такава ситуация, особено ако става въпрос за проект, позволяващ различни подходи. Освен това, имайте предвид, че мързеливите служители не са непременно некомпетентни. Има много много хора, които са изключително интелигентни, но не много продуктивни, заради своята незавидна работна етика.
Някои екипи създават непродуктивни служители
Не всички непродуктивни служители са мързеливци. В някои случаи непродуктивните служители стават такива заради средата, в която са принудени да работят. Може да имат колега, който да опитва да върши всичко сам и показва неохота в работата си с тях. Това ги кара да се чувстват несигурни в ролята, която изпълняват за компанията. Също така, може да имат за шеф микромениджър, който да опитва да контролира всеки аспект от тяхната работа. Когато човек усеща липса на доверие от страна на своите ръководители, той започва да влага все по-малко усилия в работата и започва да се задоволява с покриването на минималните изисквания на. Важно е лидерите да се научат да делегират задачи и задължения и да внимават за ситуации, при които един от членовете на екипа върши значително повече работа от останалите.
Липсата на ангажираност създава мързеливци
Когато служителите са инвестирани в това, което правят, те са склонни да работят по-усилено, без да имат нужда от постоянно насърчаване и материални стимули. Ако имате поне един мързелив служител, помислете дали той е достатъчно ангажиран с крайния продукт или услуга, която предлагате на вашите клиенти. Може да ограничите непродуктивните навици на вашите служители и да подобрите цялостната култура на работното място като положите усилия да говорите редовно с вашите служители и да търсите тяхното мнение за както за нещата, които харесват в компанията, така и за онези, от които не са доволни.
Наградите мотивират всеки
Понякога единственото нещо, от което се нуждаете, за да вдигнете на крака мързеливите служители, е някаква мигновена награда, която да им осигури краткотрайно удовлетворение. За много служители чакането на деня, в който получават заплата всеки месец, не е достатъчна мотивация, за да дават всичко от себе си в ежедневните задачи. Има множество лесни начини да наградите служителите за добре свършената работа, но най-важното е да го напратите така, че то да бъде видимо за другите членове на екипа, които да поискат да получат същото признание. Ако например започнете да водите на обяд служителите, които постигат определени месечни цели, другите може да се постараят да покрият същите норми, за да станат част от тази група следващият месец. За още по-добри резултати, персонализирайте наградата към нуждите и желанията на съответния човек. По-мързеливите хора например ще бъдат мотивирани да свършат работата си по-бързо, ако знаят, че това може да им осигури по-дълга почивка.
Иска ми се да можеше да кажа, че няма добри и лоши служители, но суровата действителност сочи обратното. Макар че има хора, които просто не се справят с някои задачи, в повечето случаи става въпрос за служители, които имат различен подход към своята работа – подход, който може да бъде неефективен в определена работна среда. Когато разберете какви са причините за привидната мързеливост на вашите служители, вие може да се възползвате от техния подход към работата и да ги превърнете в едни от най-трудолюбивите хора, с които разполага вашата компания.
……………..
Джон Бойтнот, журналист и дигитален консултант, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.