Ценностите, които ви правят по-продуктивни в работата

Ценностите, които ви правят по-продуктивни в работата

Не всички идеали, с които компаниите често се ангажират, са еднакво полезни. Някои са твърде неясни, други са твърде откъснати от ежедневния живот на хората, а трети просто са твърде различни от начина, по който се държат хората в момента, за да бъдат от полза. Това наблюдение ме накара да се запитам дали има някои съществени ценности, които е от ключово значение да бъдат налице, ако възнамерявате да изградите организация, радващата се на висока производителност.

Вярвам, че има.

Точно както не можете да имате живот без вода и не можете да имате вода без водород и кислород, аз вярвам, че има няколко ценности, които са основополагащи за постигането на постоянно високи нива на производителност и позитивност:

Интелектуално смирение

Интелектуалното смирение е дълбокото убеждение, че нито вие, нито някой друг, има или може да има монопол върху истината. Никой никога не може да бъде 100% прав, защото нито един човек не може да види пълната картина. Колкото и да сте уверени в своята гледна точка, трябва да бъдете достатъчно смирени, за да признаете, че може да грешите или да пропускате част от пъзела. Това не означава да не формирате силни възгледи и да не ги защитавате страстно. Това означава да формулирате възгледите си като хипотези и да каните други да ги тестват или оспорват, оставайки отворени за промяна на вашите виждания, ако пред вас бъдат показани неопровержими доказателства.

Емпатия

На едно ниво емпатията е практическо умение, което лесно може да се научи – всъщност качеството на слушане, заложено в много от тези ритуали, е самото въплъщение на емпатията. Но в крайна сметка емпатията произтича от по-дълбоко убеждение: че емоционалните преживявания на другите хора са от значение и че тези преживявания не е задължително да съответстват на вашите очаквания или това, което преживявате в същата ситуация. Емпатията е ключов атом във всяка връзка с високо доверие и както знаем, тези взаимоотношения са ключови за успеха на вашата организация.

Психологическа безопасност

Психологическата безопасност се превърна в термин, който е на мода. Хората са съгласни, че тя е важна, без да са напълно наясно какво представлява или как да я създадат. Но ако хората не се чувстват комфортно да оспорват възгледите на другите, да дават обратна връзка или просто да бъдат себе си, тогава ще бъде трудно да генерирате качеството както на разговорите, от което ще се нуждаете.

Кураж

Куражът е другата страна на психологическата безопасност: става въпрос за откровена, директна, смела и искрена комуникация. Това не означава, че всеки трябва да казва всичко, което мисли, но това е необходима съставка в разговорите, които ни позволяват да диагностицираме и да намираме решения на търканията. Ако имате смелостта да повдигате трудни теми и да ги правите дискутируеми, бързо ще промените убежденията на вашата организация за това кои теми могат да бъдат коментирани и кои не

Компаниите естествено възприемат голямо разнообразие от ценности и те не трябва непременно да включват изрично тази четворка - въпреки че бих предложил да го направят. Тези ценности са градивните елементи на култура с висока производителност и когато са слаби, много от другите често среща ценности, с които компаниите се ангажират, също губят позиции.

Например, работата в екип изисква комбинация от емпатия и интелектуално смирение. Емпатията позволява на хората да се свързват един с друг, а интелектуалното смирение им позволява да слушат дълбоко и да надграждат идеите на другия. Иновациите абсолютно изискват смелост и психологическа сигурност. Без тях никой няма да сподели радикалните или „глупави“ идеи, от които се нуждаете, за да създадете бъдещето си.

В крайна сметка ползите от тези четири ценности напълно си заслужават усилията за тяхното поддържане.

…………………..

Роб Биър, автор на „Smooth Scaling: 20 Rituals to Build a Friction-Free Organization“, за FastCompany.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ