Добри решения по пътя към успеха

Добри решения по пътя към успеха

Добри решения по пътя към успеха

Трябва да направя едно признание. Като зает предприемач, който жонглира с множество приоритети, понякога съм напълно поразен от броя на изборите, които трябва да правя всеки ден.

Знам, че не съм сам. Изчислено е, че средностатистическият възрастен човек взема около 35 000 съзнателни решения всеки ден. Някои от тези решения могат да доведат до неприятни последици.

Вярвам, че като лидери трябва да опростим живота си, като намалим броя на решенията, които вземаме. По-конкретно, трябва да се съсредоточим върху това да правим няколко неща правилно, за да избегнем възможността да правим твърде много неща погрешно.

Това означава да сме абсолютно ясни относно разумните избори, които трябва да правим всеки ден. Повечето от нас имат доста добра представа какво точно трябва да правим, за да вървим по пътя към целите си. И все пак много от нас (включително и аз самият) често биват разсейвани или изкушавани от други неща, които отнемат фокуса ни от наистина важното. Това ни кара да вземаме глупави решени. Нека си го признаем – всеки от нас е направил глупава грешка, която в даден момент е довела до провал. И това непременно ще се случи отново.

Минимизирането на неуспехите ви ще изисква вземане на добри решения по пътя към успеха. Ето някои предложения за изграждане на прегради, които да ви държат на пътя към правенето на добър избор:

1. Спрете да измервате успеха си по стандартите на други хора

Когато поставяте летвата за собствените си цели, моля, не се хващайте в капана да я оценявате според мярката за успех на други хора. Вместо да се сравнявате с в ваш колега или приятел, измервайте постигнатия от вас напредък според собствените си стандарти, а не според това, което светът ви налага.

2. Нека ценностите ви да ръководят вашите решения

Изграждането на безопасната пътна карта за правене на добър избор зависи от това човек да не се отклонява от собствените си ценности. Тези избори трябва да идват дълбоко отвътре и да отговарят на вашата истина. Когато знаете кой сте всъщност и каква е вашата истина, вие ще можете да правите добри избори по-лесно.

3. Не опитвайте да направите всичко сами

Много от моите клиенти за коучинг са на ръководни позиции на високо ниво. Знаете ли с какво обикновено изпитват затруднения много от тях? С делегирането. Главните изпълнителни директори, по-специално, имат много проблеми с делегирането. Те се страхуват, че никой не може да върши работата им по-добре от тях самите и не могат да разберат, че делегирането огромна част от работата на един лидер. В крайна сметка един човек просто не може да се справи сам с всичко.

4. Обградете се с ментори

Менторството може да окаже голямо влияние върху нечие кариерно развитие. Често казвам клиентите си, че успехът зависи от това те да се обкръжат с правилните хора. Това също е умен избор, защото, докато попивате мъдрост от ментори и мъдреци, започвате да възприемат техните черти за успех. Както се казва, ние сме средното от петимата души, с които прекарваме най-голяма част от времето си. Уверете се, че се свързвате с хора, които потенциално могат да ви помогнат да научите нови неща, да се развивате и да напреднете в кариерата си.

5. Пазете репутацията си независимо от всичко

Ръководенето на бизнес представлява път, включващ множество трудни решения. В тази насока аз обичам да повтарям една от любимите ми фрази на Уорън Бъфет: „Отнема 20 години, за да се изгради добра репутация и 5 минути, за да се унищожи”.

Известно е, че Бъфет казва на мениджърите си да преценяват всяко действие, което предприемат, защото не могат да си позволят репутационни щети. Той също така напълно разбира, че всички интелигентни лидерски и бизнес решения се основават на базата на почтеността. Защото без почтеност е почти невъзможно да си изградите добра репутация и да постигнете успех в дългосрочен план.

……………………..

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ