Седемте токсични признака на несигурните хора
Работата с трудни хора може да намали способността ни да мислим ясно и да вземаме разумни решения. Експертът Стивън Фалк* обяснява явлението и как да се справяме с него пред CNBC
Като консултант по лидерство, който изучава психологията на работното място, прекарах повече от 30 години да помагам на хиляди хора и екипи, в копании за милиони долари, да се справят с трудните взаимоотношения. Така чрез изследвания и наблюдения открих, че най-трудни за справяне са несигурните хора.
Трябва да се запитаме, защо силно нестабилните типове могат да бъдат толкова предизвикателни и провокиращи. Чувството за несигурност в човека е естествено, но проблемното поведение може да се развие, когато хората постоянно се опитват да прикрият или компенсират неувереността в себе си. Несигурните хора са изключително склонни към риск и непродуктивни. Някои могат да бъдат откровено неприятни или да показват обидно поведение. Ето техните най-често срещани токсични прояви, изведени от кариерния експерт от Харвард Ейми Гало:
- Те са прекалено загрижени какво мислят другите за тях.
- Те никога не изразяват твърдо мнение.
- Те страдат от хронична неспособност за взимане на решения, дори когато изборът няма да има тежки последствия за тях.
- Те често се опитват да променят посоката, в която се движат проектите и срещите.
- Те унижават други хора, за да изглеждат по-важни.
- Те непрекъснато говорят колко са заети (когато всъщност не са), за да покажат, че са търсени.
- Те се намесват в общуването параноичния елемент и това ви кара да поставяте под въпрос всяко свое действие.
Как да се справяме с несигурните хора ?
Несигурните хора, независимо дали са член на екип или шеф, са навсякъде около нас, така че е важно да знаем как да се справяме с тях ефективно.
Първата стъпка е да активирате вашето логическо, детективско мислене. Превърнете взаимодействието с несигурни хора във възможност за обучени
1. Оценете размера на проблема
Пребройте контактите, които сте имали с въпрсния човек от този тип. В каква степен те са били неприятни? През цялото време и всичките ? Половината? По-малко от една трета? Така вече отговорихте на най-важния въпрос - Колко голям е проблемът? Ако имате повече добри контакти, отколкото лоши, може би човекът не е чак толкова труден.
2. Идентифицирайте основните причини за проблема
Помислете за негативните общкувания, които сте имали с такива хора. Какви теми ги вълнуват? Как всеки от вас се изразява в дадена ситуация? Сега помислете за добри взаимодействия и определете какво е различното в последващия етап?
3. Култивирайте в себе си истинска съпричастност
Подгответе ума си да приемате положителни мисли за даден човек и да си дадете сметка за доброто, до което те ще доведат. Обичам да използвам едни подход – напомням си, че човекът е нечие дете. Питам се: „Бих ли искал някой да има подобни негативни мисли за моите деца или близки?“
4. Инвестирайте в срещите „очи в очи“
Липсата на директни срещи е една от причините стратегиите да се провалят в компаниите. Направете случайна среща с пробемните и несигурни хора или предложете почивка за кафе. Използвайте това като средство и възможност, за да ги опознаете.
5. Допуснете очакван полезен резултат
Съсредоточете се върху това как резултатът от това общуване може да създаде стойност за другия човек. Запитайте се: „Какъв би бил полезен резултат за тях и каква реакция бих искал да получа и аз?“
6. Бъдете прозрачни в начина на общуване
Несигурните хора имат склонност да виждат пропуски в аргументите, така че структурирайте начина, по който общувате с тях в следния ред:
- Ето в това съм сигурен...
- В това вярвам, но не съм сигурен
- За това знам твърде малко, за да имам мнение
7. Заедно попълнете празнините
Несигурните хора се чувстват по-стабилни, когато имат силно чувство за притежание. Структурирайте работата в поредица от индивидуални срещи, като и двамата трябва да имате какво да подготвите за всяка среща.
8. Работете на етапи
Намалете чувството на несигурност на тези хора, като предложите пробен период и включете ясни показатели за оценка на решението. Например: „Какво ще кажете да опитаме това в продължение на три месеца и да оценим как върви, като измерваме резултата веднъж седмично?“
9. Покажете, че не сте заплаха
Вие искате да ви мислят за съюзник, а не за съперник. Правете комплименти и изразявайте благодарност и признателност. „Възхищавам се на това, което правиш и ще продължа да се уча от теб“, са думите подходящи за тях.
---------------------------------------------
Стивън Фалк е международно признат експерт по психология на работното място и автор на „Вътрешна мотивация: Научете се да обичате работата си и да успеете както никога досега“. Съавтор е на „Невролидерство“. Той е обучил над 4000 лидери в повече от 60 организации и е помогнал за стимулиране на преструктурирания, оценени на над 2 милиарда долара.
Превод и редакция: Стоян Сираков
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.