Седемте токсични признака на несигурните хора

Седемте токсични признака на несигурните хора

Седемте токсични признака на несигурните хора

Работата с трудни хора може да намали способността ни да мислим ясно и да вземаме разумни решения. Експертът Стивън Фалк* обяснява явлението и как да се справяме с него пред CNBC

Като консултант по лидерство, който изучава психологията на работното място, прекарах повече от 30 години да помагам на хиляди хора и екипи, в копании за милиони долари, да се справят с трудните взаимоотношения. Така чрез изследвания и наблюдения открих, че най-трудни за справяне са несигурните хора.

Трябва да се запитаме, защо силно нестабилните типове могат да бъдат толкова предизвикателни и провокиращи. Чувството за несигурност в човека е естествено, но проблемното поведение може да се развие, когато хората постоянно се опитват да прикрият или компенсират неувереността в себе си. Несигурните хора са изключително склонни към риск и непродуктивни. Някои могат да бъдат откровено неприятни или да показват обидно поведение. Ето техните най-често срещани токсични прояви, изведени от кариерния експерт от Харвард Ейми Гало:

  1. Те са прекалено загрижени какво мислят другите за тях.
  2. Те никога не изразяват твърдо мнение.
  3. Те страдат от хронична неспособност за взимане на решения, дори когато изборът няма да има тежки последствия за тях.
  4. Те често се опитват да променят посоката, в която се движат проектите и срещите.
  5. Те унижават други хора, за да изглеждат по-важни.
  6. Те непрекъснато говорят колко са заети (когато всъщност не са), за да покажат, че са търсени.
  7. Те се намесват в общуването параноичния елемент и това ви кара да поставяте под въпрос всяко свое действие.

Как да се справяме с несигурните хора ?

Несигурните хора, независимо дали са член на екип или шеф, са навсякъде около нас, така че е важно да знаем как да се справяме с тях ефективно.

Първата стъпка е да активирате вашето логическо, детективско мислене. Превърнете взаимодействието с несигурни хора във възможност за обучени

1. Оценете размера на проблема

Пребройте контактите, които сте имали с въпрсния човек от този тип. В каква степен те са били неприятни? През цялото време и всичките ? Половината? По-малко от една трета? Така вече отговорихте на най-важния въпрос -  Колко голям е проблемът? Ако имате повече добри контакти, отколкото лоши, може би човекът не е чак толкова труден.

2. Идентифицирайте основните причини за проблема

Помислете за негативните общкувания, които сте имали с такива хора. Какви теми ги вълнуват? Как всеки от вас се изразява в дадена ситуация?  Сега помислете за добри взаимодействия и определете какво е различното в последващия етап?

3. Култивирайте в себе си истинска съпричастност

Подгответе ума си да приемате положителни мисли за даден човек и да си дадете сметка за доброто, до което те ще доведат. Обичам да използвам едни подход – напомням си, че човекът е нечие дете. Питам се: „Бих ли искал някой да има подобни негативни мисли за моите деца или близки?“

4. Инвестирайте в срещите „очи в очи“

Липсата на директни срещи е една от причините стратегиите да се провалят в компаниите.  Направете случайна среща с пробемните и несигурни хора или предложете почивка за кафе. Използвайте това като средство и възможност, за да ги опознаете.

5. Допуснете очакван полезен резултат

Съсредоточете се върху това как резултатът от това общуване може да създаде стойност за другия човек. Запитайте се: „Какъв би бил полезен резултат за тях и каква реакция бих искал да получа и аз?“

6. Бъдете прозрачни в начина на общуване

Несигурните хора имат склонност да виждат пропуски в аргументите, така че структурирайте начина, по който общувате с тях в следния ред:

  • Ето в това съм сигурен...
  • В това вярвам, но не съм сигурен
  •  За това знам твърде малко, за да имам мнение

7. Заедно попълнете празнините

Несигурните хора се чувстват по-стабилни, когато имат силно чувство за притежание. Структурирайте работата в поредица от индивидуални срещи, като и двамата трябва да имате какво да подготвите за всяка среща.

8. Работете на етапи

Намалете чувството на несигурност на тези хора, като предложите пробен период и включете ясни показатели за оценка на решението.  Например: „Какво ще кажете да опитаме това в продължение на три месеца и да оценим как върви, като измерваме резултата веднъж седмично?“

9. Покажете, че не сте заплаха

Вие искате да ви мислят за съюзник, а не за съперник. Правете комплименти и изразявайте благодарност и признателност. „Възхищавам се на това, което правиш и ще продължа да се уча от теб“, са думите подходящи за тях.

---------------------------------------------

Стивън Фалк е международно признат експерт по психология на работното място и автор на „Вътрешна мотивация: Научете се да обичате работата си и да успеете както никога досега“. Съавтор е на „Невролидерство“. Той е обучил над 4000 лидери в повече от 60 организации и е помогнал за стимулиране на преструктурирания, оценени на над 2 милиарда долара.

Превод и редакция: Стоян Сираков

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ