Не се опитвайте да бъдете „готини“ на работа. Как вместо това да придобиете влияние в офиса?

Ако искате да се откроите на работното място, спрете да се притеснявате дали сте считани за готини от колегите си, съветва експертът по работното място Хена Прайър.
Вместо да се опитвате да управлявате възприятията на другите хора за вас, съсредоточете се върху изграждането на „достоверност и връзки“ и добавянето на стойност към работното си място – независимо дали това е под формата водене на бележки по време на среща или помощ на колега с презентация, казва Прайър, основател и главен изпълнителен директор на фирмата за лидерски коучинг Pryority Group, базирана във Филаделфия.
„Вашата лична карта за кариерен успех е силно зависима от областите, в които сте ентусиазирани. От естествените силни страни, които притежавате“, обяснява Прайър.
Младите служители често опитат да имитират популярните си колеги или хора в LinkedIn, чиито публикации получават много харесвания. По-ефективният начин да развиете кариерата си и ще придобиете влияние на работното място обаче изисква вместо това отделите същото време за изграждане на собствените ви взаимоотношения с другите и за развиване на вашите силни страни, казва Прайър.
„Ако се вкопчите твърде много в някого, когото сте поставили на пиедестал, и начина, по който е стигнал до там... това ще ви е от полза само до определена точка. Следвайте страстите и силните си страни“, съветва тя.
Според нея опитите да се представяте като „готини“ създава и друг проблем. „Това не доказва непременно, че сте компетентен служител, с когото е лесно да се работи. „Добрите хора“ обикновено се възприемат като по-спокойни, по-съвестни, по-приятни и сигурни от „готините хора“, установиха маркетингови изследователи в проучване от юни 2025 г.“, обяснява Прайър.
Най-добрият начин да се свържете с колегите си е да бъдете автентични – да се държите като себе си, без да се притеснявате какво мислят другите за вас, както и да търсите помощ, когато имате нужда от нея, казва Прайър. Искането на помощ или услуга от колегите може да ви помогне да разчупи леда и да отвори вратата за сътрудничество, добавя тя.
Търсенето на мнението на ваш колега също може да му сигнализира, че искате да се учите от него и да изградите доверие, каза експертът по комуникации Мат Ейбрахамс пред CNBC Make It през септември 2024 г.
„Всеки път, когато слушате, си правите услуга. Показвате на другия човек, че сте тук“, каза Ейбрахамс, преподавател в Станфордския университет. Тогава е по-вероятно въпросът ви да звучи така, сякаш „каните другия човек да си сътрудничите, а решаването на проблема заедно ви помага да развиете тази връзка в дългосрочен план“.
Ако молбата за помощ по голям проект ви се струва обезсърчителна, опитайте се да се възползвате от малки възможности, независимо дали в асансьора или чрез изпращане на имейл, за да изградите разбирателство с колегите си, казва Прайър.
Може би иронично, грижата предимно за хората около вас и качеството на работата ви може в резултат на това да ви накара да изглеждате по-готини, без дори да се опитвате, казва Прайър:
……………
Мегън Зауър за CNBC.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.