Как да изградите работно място, в което всеки се чувства видян и чут?

Как да изградите работно място, в което всеки се чувства видян и чут?

През последните пет години програмите за  разнообразие, справедливост и приобщаване (DEI) се превърнаха в гореща тема. Силните страсти около DIE позволиха на преден план да излезе една ключова, но често пренебрегвана концепция – принадлежността.

Повечето лидери казват, че искат да изградят разнообразни и приобщаващи работни места. Но има голяма разлика между това да отметнете няколко квадратчета за разнообразие в корпоративните отчети и действително да създадете екип, към който хората действително чувстват принадлежност.

Принадлежността е свързана със създаването на култура, в която хората се чувстват видени, чути и ценени. Това е култура, в която те не се страхуват да бъдат себе си – без маски и без преструвки. Тази концепция е и в основата на книгата на Джон А. Пауъл „Belonging Without Othering: How We Save Ourselves and the World“.

Когато лидерите пренебрегват това, те рискуват да създадат работни места, където хората се чувстват като аутсайдери – сякаш трябва да променят себе си, само за да се впишат. Пауъл нарича това „другост“, като тя се проявява по начини, които лидерите не винаги забелязват – игнориране на гласовете в стаята, възнаграждаване на еднообразието или отхвърляне на перспектива, която оспорва нормата.

Когато хората не чувстват, че принадлежат, те се отдръпват. В много случаи те дори си тръгват.

Когато служителите чувстват, че наистина принадлежат към едно работно място, това променя играта за компаниите. Според изследвания, високите нива на принадлежност са свързани с много положителни бизнес резултати, включително:

  • 56% повишаване на производителността на работата
  • 50% спад на риска от текучество
  • 75% намаление на болничните дни

4  начина за изграждане на принадлежност

Ако искате високоефективни екипи, изграждането на принадлежност вече не просто препоръчително, то е от съществено значение. Ето как да приложите това на практика във вашата компания:

Бъдете честни относно пристрастията

Всеки има слепи петна. Лидерите, които се преструват, че нямат, обикновено причиняват най-много вреда. Започнете с отделянето на повече време, за да забележите кой бива чут, кой бива повишен и кой бива пренебрегнат. След това направете нещо по въпроса.

Празнувайте различията

Не просто „създавайте място“ за различни гледни точки – търсете ги. Задавайте въпроси. Бъдете любопитни. Оставете хората да оспорват вашия начин на мислене, без да ги наказвате за това.

Създайте реални пространства за изграждане на връзки

Дайте на служителите причина да говорят като хора. Създайте кръгове по интереси или събирания, на които да се разказват истории, така че хората да могат да споделят нещо повече отвъд работата.

Повишете психологическата безопасност

Психологическата безопасност означава, че хората се чувстват в безопасност да поемат междуличностни рискове, било то чрез задаване на въпроси, признаване на грешки или споделяне на идеи. Изследванията показват, че служителите правят това само когато лидерите и екипите сигнализират, че споделянето и свързването ще бъдат посрещнати с подкрепа и принадлежност, а не с наказание.

……………..

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ