Ето защо не ви бива в авторекламата
Помагам на професионалисти от цял свят да позиционират себе си по-добре, но самият аз съм го правил около 700 пъти. През първите 600 не можах дори да убедя жена си, че съм компетентен.
Преди години, в зората на Интернет, работих в Ogilvy & Mather. Наш клиент беше IBM. Имахме изключителен екип, но сайтът ни беше ужасен. За това има две причини:
1. Липса на обективност. Три десетилетия от началото на кариерата ми още нямам идея дали хората ме наемат, защото...
а) изглеждам умен;
б) съм по-евтин от другия тип, когото са искали да наемат;
в) човек, на когото имат доверие, ме е препоръчал;
г) помислили са ме за някой друг.
Почти невъзможно е да разберете как ви възприемат околните и почти толкова трудно е да разберете защо, как и кога уменията ви са най-ценни.
Замислете се как вие възприемате другите. Относително лесно е да се вгледате в свой колега и да прецените, че той е много талантлив, но има къс фитил. Смята ли обаче той, че фитилът му е къс? Съмнявам се; вероятно би отвърнал, че не търпи идиоти около себе си или нещо такова.
2. Контекстът ви е твърде широк. Знаете за онзи случай, когато сте помогнали на някой друг да направи абсолютно същото, което потенциалният ви клиент от вас сега.
Знаете, че:
а) преди 7 години сте учили счетоводство, въпреки че тази информация не е включена в автобиографията или LinkedIn профила ви;
б) зет ви ви е научил на това-онова за развлекателната индустрия;
в) отстоявате позицията си, когато ви притиснат, въпреки че изглеждате като Мека Мария;
г) в действителност сте много по-привлекателни, отколкото на профилната снимка, която сте направили набързо;
д) толкова спешно ви трябват пари, че сте склонни да работите по-усърдно от който и да е друг;
е) толкова много обичате работата си, че бихте я вършили и без да ви плащат.
Взети заедно, тези два проблема са причината за неубедителната автореклама, която повечето хора си правят. Не че им липсва талант – просто да продадете себе си е огромно предизвикателство.
Добрата новина е, че щом разберете колко е трудно, може да сте по-склонни да потърсите помощ. Една чудесна идея е да си партнирате със свой талантлив приятел или колега; вие почесвате негови гръб, а той – вашия. Ако все още сте студенти, възползвайте се максимално от услугите на кариерния център. Ако вече работите, обмислете варианта да се запишете на курс по личен брандинг, социални медии или нещо подобно.
Все още смятате, че сте имунизирани срещу проблема? Мога да ви изпратя копие на 600-те ми стари автобиографии.
Брус Касанофф, кариерен инструктор и експерт по социални мрежи, за LinkedIn.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.