Apple бе детрониран като лидер по продажби на смартфони в Китай

Apple бе детрониран като лидер по продажби на смартфони в Китай

Американският технологичен гигант Apple бе детрониран като най-големият доставчик на смартфони в Китай през 2024 г., като местните конкуренти Vivo и Huawei изпревариха производителя на iPhone, след като годишните му доставки в страната намаляха със 17%, показват данни на изследователската фирма Canalys в четвъртък, цитирани от Ройтерс.

Това е най-големият годишен спад на продажбите на Apple в Китай и включваше свиване през всичките четири тримесечия, включително 25% спад през последното тримесечие, според данните.

За цялата година производителят на бюджетни смартфони Vivo е завладял 17% пазарен дял в Китай, следван от Huawei с 16% и Apple с 15%, демонстрирайки нарастващия натиск върху продажбите, пред който американската компания е изправена от местните производители на един от най-големите глобални пазари.

Спадът също така показва как фактори като липсата на функции с изкуствен интелект в най-новите модели iPhone, продавани в Китай, където ChatGPT не е наличен, влошават конкурентоспособността на Apple.

„Това бележи най-лошото годишно представяне на Apple в Китай“, каза анализаторът на Canalys Тоби Джу.

„Премиум пазарната позиция на Apple е изправена пред множество предизвикателства: непрекъснатите нови смартфони от висок клас на Huawei, разпространението на сгъваеми телефони във високи ценови сегменти, както и силното представяне марки с Android като Xiaomi и Vivo, които градят лоялност у потребителите чрез технологични иновации“, каза той.

Преди това Apple се радваше на четири години постоянен растеж след санкциите на САЩ, които поставиха Huawei в черен списък през 2019 г., ограничавайки достъпа на компанията до американски технологии.

Но Huawei направи силно завръщане в премиум сегмента от август 2023 г., когато пусна нови телефони с чипове местно производство. Китайската компания отчете 24% ръст на доставките през четвъртото тримесечие.

Производителят на iPhone прибягна до рядко срещани промоции, за да стимулира продажбите. Компанията стартира четиридневна промоция в Китай от 4-7 януари, като предлага намаления на цените до 500 юана ($68,50) за своите модели iPhone 16 чрез официалните канали на фирмата.

Големите китайски платформи за електронна търговия последваха примера със свои собствени промоции. Пазарът Tmall на Alibaba обяви отстъпки до 1000 юана ($137) за най-новите устройства от серия iPhone 16.

Сред компаниите от Топ 5, Xiaomi, която е фокусирана предимно върху бюджета, отбелязаха най-силен ръст с 29% увеличение на доставките през четвъртото тримесечие, докато Oppo и Vivo отчетоха повишение от съответно 18% и 14%, според данните на Canalys.

Годишните доставки на смартфони в Китай през 2024 г. са се увеличили с 4% на годишна база до 285 милиона единици.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерите на ЕС одобриха предложението България да приеме еврото от 1 януари 2026 г.
The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
Времето: Остава горещо, но от запад се задават валежи и градушки
Аятолах Али Хаменей: Иран удари тежък шамар на САЩ, те не спечелиха нищо от атаките си
Дени Вилньов ще режисира новия филм за суперагента 007 Джеимс Бонд
Водещите индийски марки са двигател на глобалния растеж