Meta печели симпатиите на Уолстрийт, докато другите технологични гиганти изостават
![Meta печели симпатиите на Уолстрийт, докато другите технологични гиганти изостават](/media/271/shutterstock_2520395933.l.webp)
Тази година не върви много добре за Big Tech. Финансовите отчети на Amazon, Google и Microsoft за последното тримесечие показаха по-ниски от очакваното приходи от бизнесите на трите компании с облачни услуги, Apple отчете по-слаби продажби на iPhone, а Tesla също разочарова със своите резултати.
Това натежа върху цените на книжата на компаниите. От началото на годината акциите на Google и Microsoft са поевтинели съответно с 2,7% и 2,9%, а тези на Tesla – с цели 17%. Акциите на Apple са на червено с над 5%. От изброените компании само Amazon е на зелено за годината, като акциите на основаната от Джеф Безос компания са поскъпнали с 4,3% през същия период. Акциите ѝ обаче са поевтинели с 1,4% от 7 февруари насам, когато фирмата представи тримесечния си доклад.
Има обаче една технологична компания с мегакапитализация, която е много далеч от тази негативна тенденция – Meta
Акциите на гиганта в социалните медии са поскъпнали с 24% от началото на годината и към сряда записаха серия от 17 сесии на ръст на Уолстрийт. Защо Meta се представя толкова добре, когато други компании от Big Tech изпитват затруднения?
Със сигурност това не се дължи на прекомерните инвестиции в изкуствен интелект. Да, Amazon заяви, че планира капиталови разходи от над 100 милиарда долара през 2025 г., а Google и Microsoft ще отделят съответно 75 милиарда и 80 милиарда долара. Но Meta също планира да пръсне огромни суми за технологията, заявявайки, че ще заложи между 60 и 65 милиарда долара за капиталови разходи тази година.
Нещата са много по-прости. Докато тези гиганти харчат милиарди за привличането на външни клиенти, разходите на Meta задвижат собствения растеж на компанията, пише Даниел Хаули за YahooFinance.
Инвестициите на Meta стимулират растежа още днес
Част от причината инвестициите на Meta в изкуствен интелект да се приемат добре от Уолстрийт е, че разходите пряко облагодетелстват продажбите на реклами на компанията и времето, което потребителите прекарват в нейните платформи.
Ползата от подхода на Meta е видим в ранните резултати. Според главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг изкуственият интелект оказва влияние върху почти цялата работа на компанията.
„Подобренията в нашите базирани на изкуствен интелект емисии и видео препоръки доведоха до 8% увеличение на времето, прекарано във Facebook, и 6% увеличение в Instagram само тази година“, обясни Зукърбърг през октомври по време на конферентен разговор за приходите на компанията през третото тримесечие.
В конферентния разговор за четвъртото тримесечие, финансовият директор на Meta Сюзън Ли каза, че 4 милиона рекламодатели използват инструментите за генеративен изкуствен интелект на компанията за създаване на реклами, в сравнение с 1 милион преди шест месеца. Всичко това прави големите разходи ИИ по-лесно смилаеми инвеститорите.
„Meta е много по-откровена“, обясни Патрик Мурхед, главен изпълнителен директор и главен анализатор в Moor Insights & Strategy.
Това не означава, че Amazon, Google и Microsoft не виждат положително влияние от инвестициите си в ИИ. Пътят на развитие на Meta обаче изглежда е по-ясен.
Подходът на Meta с отворен код може да донесе голяма победа в дългосрочен план
Възможностите на моделите с отворен код Llama AI на Meta също привличат Уолстрийт, тъй като компанията се стреми да изгради глобален стандарт за изкуствения интелект. Макар Meta в момента да предлага софтуера безплатно, има няколко ограничения за това как потребителите могат да се възползват от него, включително лимит от 700 милиона месечни потребители, които имат достъп до услуга, използваща Llama.
„Определено бихте могли да видите как всички тези компании, които ще използват Llama като основен модел, могат да станат клиенти чрез лицензиране и това да се превърне в наистина голям поток от приходи в бъдеще“, каза главният изпълнителен директор на Futurum Group Даниел Нюман.
Зукърбърг се стреми да гарантира, че Llama 4 – моделът с отворен код от следващо поколение на компанията, е водещ в индустрията.
„Llama 4 ще бъде естествено мултимодален и ще има способности на агент. Това ще отключи много нови случаи на употреба“, каза той по време на конферентния разговор за приходите на компанията за Q4. „Очаквам с нетърпение да споделя повече от нашия план за годината по този въпрос през следващите няколко месеца.“
Все още не ясно как Meta ще успее да монетизира Llama. Освен това все още е твърде рано да се говори за победители в надпреварата за господство в сферата на ИИ. Но засега инвеститорите очевидно са впечатлени от това, което Зукърбърг и неговата компания са направили.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.