7 начина да постигнете успех до края на 2013 г.

7 начина да постигнете успех до края на 2013 г.

Годината вече е преполовена. А вие успявате ли да постигнете поставените за 2013-а цели? По-добре побързайте, за да посрещнете 31. декември като победители!

Колкото по-възрастни ставаме, толкова по-бързо лети времето. Един месец отлита като ден. Трудно е да повярваме, че вече половината година си е отишла, но това е факт. Някои от нас успяха да изпреварят определените в началото на периода планове, докато други изостават безнадеждно. Трети пък вярват, че не попадат в нито една от тези категории, просто защото нямат навика да си правят планове. Всъщност това са компаниите и хората, които имат най-голям проблем.

Миналото обаче си е минало и настъпването на юли е чудесен момент да хвърлите критичен поглед на положението си и да съставите план, чрез който да направите остатъка от годината възможно най-продуктивен. Без значение какъв е постът или статутът ви, има неща, които трябва да предприемете, за да придвижите напред компанията, отдела и дори собствената си кариера. Ето седем стъпки, които трябва да предприемете незабавно според предприемача Кевин Даум:

1. Решете поне един проблем с комуникациите

Нищо не пречи на успеха повече от лошата комуникация. Никой не е перфектен в тази област, но трябва да разберете къде са най-големите ви пропуски. Това може да са неефективните срещи, начинът, по който се справяте с конфликтите, или дори начина, по който приемате критиката. Попитайте колегите си и помислете. Вероятно ще откриете няколко проблемни точки, от които може да избирате. Изберете тази, която пречи най-много на годишните ви цели.

2. Елиминирайте поне една безполезна практика или политика

Почти всеки прави ежедневно нещо, което е неефективно или дори ненужно. Тези практики често остават незабелязани заради навика. Седнете с някой колега и направете списък на ежедневните си дейности или на процесите в компанията. Помислете дружно как да елиминирате някоя от тях или как да подобрите процеса в името на ефективността. Колкото повече бюрокрация елиминирате, толкова повече ще се чудите за какво са ви били тези излишни усложнения.

3. Изчистете поне едно излишно перо от бюджета си

Това е чудесен момент да орежете излишъците. Отделете един ден, за да прегледате целия си бюджет точка по точка. Непременно ще намерите нещо напълно ненужно. След това трябва да откриете начин да изпразните склада, в който никой не е влизал от години, или да откажете доставките за хартия, която не се ползва. После пренасочете спестените пари към нещо наистина полезно и нужно.

4. Направете поне един нов експеримент

След като приключите с втората и третата стъпка, ще ви останат малко допълнителни пари. Може да ги използвате, за да поемете някакъв нов риск, който носи шанса да изстреля компанията ви напред. Експериментите са необходими за резкия напредък. Усилието може и да пропадне, но дори провалът е ценен с уроците, които дава. Поне ще знаете какво не ви върши работа.

5. Създайте поне една голяма нова връзка

Няма значение дали приоритетът ви са продажбите, операциите или развитието. Добавянето на умни хора към кръга ви ще ви помогне да се разрастнете по-бързо. Наемете човека, когото харесвате, или се свържете с ментора, за когото винаги сте мечтали. Изградете екип, който ще ви отведе отвъд най-смелите ви мечти.

6. Добавете още едно ново умение

Винаги има някакво знание, което ще ви помогне да напреднете още повече. Ако не започнете да се учите сега, може и никога да не го постигнете. Според Малкълм Гладуел са необходими 10 000 часа, за да станем наистина добри в дадена област, познание, умение. Ако наближавате 50-те, значи не ви е останало много време.

7. Вдъхновете поне един колега

Можете да постигнете много повече с подкрепата на другите. Открийте хората, които имат проблеми, и им помогнете да стъпят на краката си. Като ги вдъхновявате, ще вдъхновите и себе си. Ще се почувствате добре и заедно с тях ще тръгнете гордо по пътя към успеха.

Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ