Без силен личен бранд няма как да сте силен лидер

Без силен личен бранд няма как да сте силен лидер

Лидерският бранд разкрива вашата идентичност като ръководител. Ако той не съответства на позицията, която заемате или желаете да заемате, тогава работата ви няма как да спори. Ние разработихме пет стъпки, с които може да изградите своя бранд.

1. Определете резултатите, които искате да постигнете през следващата година

Задайте си въпроса какво искам да постигна. Но отговаряйки трябва да мислите за четири групи хора:

 Клиенти: Индентифицирайте всички, които пряко или непряко получават ползи от продуктите и услугите, които създавате. Как може да създадете допълнителна стойност за тях?

 Собственици: Какво искат те? Какво можете да направите, за да отговорите на техните очаквания?

 Служители: Какви резултати очаквате от тях? От какво те имат нужда?

 Организация: Как вашият екип може да помогне на компанията да постигне своята стратегия?

 

2. Решете с какво искате да сте известни

Изберете шест от изброените качества, с които искате да ви свързват в работата:

 

Аналитичен

Благонадежден

Бърз

Вдъхновен

Вежлив

Внимателен

Гъвкав

Деликатен

Дипломатичен

Дисциплиниран

Доброжелателен

Добряк

Добър слушател

Доверчив

Дружелюбен

Дързък

Емоционален

Енергичен

Ентусиазиран

Ефективен

Жив

Загрижен

Задушевен

Задълбочен

Закачлив

Замислен

Знаещ

Изобретателен

Иновативен

Интелигентен

Интимен

Искрен

Компетентен

Консолидиращ

Конфликтен

Креативен

Логичен

Лоялен

Любопитен

Мил

Миролюбив

Многообещаващ

На когото може да се разчита

Независим

Непоколебим

Непреклонен

Неуморим

Обичащ

Обичащ забавленията

Общителен

Оптимистичен

Организиран

Ориентиран към действията

Ориентиран към качеството

Ориентиран към резултатите

Ориентиран към услугите

Ориентиран към ценностите

Отговорен

Отдаден

Отзивчив

Отстояващ позицията си

Подготвен

Позитивен

Полезен

Последователен

Почтителен

Прагматичен

Предан

Преднамерен

Приспособим

Приятелски настроен

Приятен

Проактивен

Продуктивен

Проницателен

Прощаващ

Прям

Работещ със замах

Радостен

Религиозен

Решителен

Самопожертвователен

Самоуверен

Скромен

Спокоен

Старателен

Страстен

Стъпил здраво на земята

Схватлив

Съвестен

Съгласяващ се

Състрадателен

Сътрудничещ

Съчувствен

Твърд

Толерантен

Уверен

Удовлетворен

Умен

Уравновесен

Фокусиран

Харизматичен

Честен

Чувствителен

Щастлив

Списъкът с шестте качества, които си изберете може да ви накара да погледнете на себе си по нов начин. В никакъв случай обаче не включвайте характеристики, които знаете, че не притежавате.

 3. Определете своята идентичност

Съчетайте тези шест думи в три фрази от по две думи, които определят не само с какво искате да бъдете известен, но и какво ще направите, за да го постигнете. Например:

- независимо иновативен

 - проактивно сътрудничещ

- стратегически ориентиран към резултатите

 

4. Изградете своя лидерски бранд и го тествайте

Съберете всичко в един лидерски бранд, който съчетава с какво искате да сте известен (стъпки 2 и 3) и желаните резултати (стъпка 1):

 

Аз искам да съм известен със способността ми да _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ , така че да мога да допринеса с _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ .

Задайте си следните въпроси, за да проверите дали вашия лидерски бранд не се нуждае от изглаждане:

 Това ли е брандът, който най-добре представя кой съм аз и какво мога да върша?

 Брандът създава ли стойност в очите на моята фирма и на хората, с които работя?

 Какви рискове поемам като демонстрирам този бранд? Може ли брандът да ми попречи да разбирам или да правя нещо?

 Мога ли да превърна качествата в бранда в ежедневни действия?

 

5. Направете вашият нов имидж реалност

След като определите своя личен лидерски бранд, го споделете с колегите си и ги помолете за обратна връзка. Помнете, че вашият лидерски бранд не е статичен. Лидерите, които го развиват са по-успешни в дългосрочен план и се наслаждават на пътешествието, което са предприели.

Дейв Улрих, преподавател по бизнес в Университета Мичиган

Норм Смоллуд,основател на консултантска компания The RBL Group

 

© Всички права запазени, Harvard Business Publishing

 

---

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ