Великият лидер работи малко

Великият лидер работи малко

Мислите, че за да ръководите една добра компания, трябва да работите непрекъснато? Грешите.

Осигурили сте финансирането, започнали сте да реализирате идеята си и изведнъж работата започва да се трупа по-бързо, отколкото можете да й насмогнете. Какво се случва, когато компанията потръгне и успехът ви погребе под купчина дела? Ако не можете да си отговорите на този въпрос, не сте единствени. Някои от най-добрите директори и основатели на бизнес в света изпитват затруднения в това да определят ролята си в една бързо разрастваща се организация.

Добрата новина е, че не е нужно да работите толкова, колкото ви се струва. Ето как може да направите така, че да се фокусирате само върху важните задачи.

1. Разберете, че не можете да свършите всичко.

Много начинаещи лидери се мъчат да поемат на плещите си всяка задача, всяка отговорност – от разработването на продуктите до менторството и поддържането ентусиазма на служителите. Това е разбираемо – когато сте се потопили изцяло в идеята си, гледате на бизнеса като на свое дете. Седенето на няколко стола едновременно обаче ще ви навреди повече, отколкото ще ви помогне. Един от ключовете към ефективното лидерство е да знаеш кога си достигнал предела си.

Колкото и да е важно да се отдадете на бизнеса си, от не по-малко значение е да запазите живота си извън пределите му. Часовете, прекарани с приятели, роднини или дори с хубава книга са точно толкова важни, колкото и работата. Наистина. Последното, от което се нуждае една добра компания, е умореният, прегорял, изгубил страстта си ръководител. Във всеки ден има ограничен брой часове; посветете достатъчно от тях на себе си и на семейството си.

2. Признайте, че не бива да вършите всичко.

Погледнете на управленската си роля от този ъгъл – ако правите всичко, значи екипът ви не е достатъчно добър или достатъчно натоварен. Да бъдете лидер не означава да вършите куп различни неща на приемливо ниво, а да бъдете великолепни в едно – да водите стратегията, вдъхновението или визията на бизнеса. Най-добрите лидери наемат хора, на които могат да разчитат и им позволяват да ръководят в своите полета на експертно знание.

Великият лидер често е човек, който върши много малко. Вие можете – и трябва – винаги да делегирате проблемите на умните хора около себе си. Ако успеете да ги вдъхновите, тяхната отдаденост, експертиза и време ще имат същото или по-голямо значение за общата цел от вашите собствени. Ако искате бизнесът ви да процъфтява, трябва да можете да зависите от хората около себе си за извършването на задачите. Вашата роля става стратегическа, не изпълнителска. Развиването на успешна организация изисква доверие в колегите.

3. Станете експерт по далновидност.

Може да ви е трудно, но ще трябва да разберете, че не всичко трябва да се върши на мига. Вашата роля е да можете да определяте най-високите приоритети. Ако не ги знаете, вече сте си сложили главата на ешафода, преди още екзекуцията да е започнала. Може да правите списък след списък с належащите задачи, да станете най-организираният директор на света, но не успеете ли да изострите инстинктите си за нещата, които изискват незабавното ви внимание, нищо от това няма да има значение.

Ако ситуацията е толкова усложнена, че се нуждаете от експертно планиране, софтуер за изчисляване на продуктивността и други подобни патерици, значи ви липсва далновидност. Понякога дългите списъци могат да парализират организацията; често пъти те ви пречат да направите значим прогрес по която и да е задача.

Вместо да се мъчите, опитайте да мислите основно за големите, стратегически планове и оставете на екипа си да се заеме с останалото. Резултатите няма да закъснеят.

Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ