Всички велики предприемачи имат това качество

Всички велики предприемачи имат това качество

Уменията по мениджмънт не правят един предприемач добър. Нито пък достъпът до капитали или новаторското мислене. Тайната е в нещо много по-просто.

Та, какво прави един предприемач успешен?

Някои вярват, че това е способността да създаваш нови неща. Много нови компании обаче обновяват съществуващи бизнес модели или подобряват ежедневни продукти и услуги. Иновациите помагат, но не са решаващият фактор.

Ами достъпът до капитали? Вярно, трудно е да започнеш бизнес, ако нямаш парите за това. И въпреки това съществуват много успешни нови компании, оцелели на косъм през първите няколко години. Сигурно и вие познавате поне една такава.

Мениджърски талант? Моля ви се! Предприемачите са прочути с избухливия си темперамент и много малко от тях имат търпението да наставляват служителите си. В крайна сметка, ако искат да си играят на политика, биха работили в голяма компания, вместо да се опитват да създадат нещо ново.

Има обаче едно нещо – само едно – което е основна характеристика на всеки добър предприемач – смелостта.

А тя е много рядко качество в нашия свят. Безбройни проучвания на населението показват, че хората ценят повече от всичко сигурността.

Повечето хора са готови да толерират какво ли не – лош брак, некадърно правителство, ужасен шеф, омразна работа – само и само то да ги кара да се чувстват по-сигурни в живота.

И това наистина е тъжно.

Но предприемачите са различни.

Нужна е смелост, за да отхвърлиш предсказуемостта на корпоративната работа.

Нужна е смелост, за да пожертваш топлото си гнездо в името на новото начинание.

Нужна е смелост, за да поемеш риска да се провалиш.

Нужна е смелост, за да превърнеш мечтите си в реалност.

Нужна е смелост – много смелост – и за да предадеш юздите на някой друг, когато компанията ти се разрасне толкова, че вече не си в състояние да я управляваш.

Ето защо предприемачите са истинските герои на нашия съвременен свят.

Джефри Джеймс, автор на най-четения блог за продажби в света Sales Source, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ