Вярвайте на собствената си преценка
Когато започна бурното развитие на интернет през 90-те години се оказах под силен натиск да влезем в мрежата веднага, да направим сайтове и да ги развиваме. Спомням си колега, който беше дошъл от „Goldman Sachs” и казваше: „Интернетът ще съставлява 40% от нашия бизнес в следващите години и ще генерира сериозна част от приходите ни”. Различни хора идваха при мен с предложения да инвестирам 50 млн. долара или дори повече в интернет. Но аз все още не разбирах как ще сработи това, защо хората ще посещават сайта ни.
Така че, не бях склонен да разреша компанията ни да инвестира сериозно в тази област. Нямах визия за интернет. Спомням си че казвах: „Това е влак, който се движи бързо, но все още е далеч от хората”. И смятах, че има време. Така останахме извън мрежата. След 3-4 години всички отново ме агитираха да вляза в интернет.
Аз обаче не го направих, защото смятах, че притежаваме достатъчно умения да развиваме бизнеса си без него. Имахме каталози, клиентите обичаха марката, знаехме как да показваме продуктите си. Всички елементи да направим нова крачка бяха налице, но просто не бяхме готови. Когато най-накрая влязохме в мрежата, стартирахме със сайт „Уилямс-Сонома” и нещата се получиха добре. Сега вече всичките ни марки присъстват в интернет. В момента, в който проектът ни влезе в глобалната мрежа, започнахме да генерираме печалби.
Мисля, че урокът, който се съдържа в тази история е, че трябва да вярвате на собствените си преценки, ако имате ясна визия накъде искате да вървите. Това не означава, че ще ви е лесно, нито, че ще бъдете заобиколени от хора, които се съгласяват с вас . Но точно затова трябва да вярваме в собствената си преценка и да имаме куража да я отстояваме.
Хауърд Лестър, председател на фирма за домакински мебели "Уилям-Сонома"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.