Запомнете: емоциите са в основата на успеха или провала в офиса
По какво се различават успешните екипи? Изследванията показват, че те постигат високи нива на съучастничество, сътрудничество и съдействие, защото членовете им си
имат доверие, споделят чувство за групова идентичност и вярват в своята ефективност като екип. Иначе казано, притежават високо ниво на групова емоционална интелигентност. До тези изводи стига Ванеса Урх Друскат, преподавателка в университета в Ню Хемпшър. Тя заедно с Фабио Сала и Гераит Моунт подготвиха книгата "Да свържеш емоционалната интелигентност с резултатите от работата". Три практики, според тях, помагат за изграждането на груповата емоционална интелигентност:
1. Членовете на екипа взаимно да оценяват своите умения.
Междуличностното разбиране е ключово за изграждането на доверие, а то спомага за обмена на идеи и информация. Когато хората се познават по-добре, са по-ефективни и вършат повече работа.
2. Разрешаването на емоционалните проблеми е в основата на успеха или провала.
Важно е да се установи подходящ начин за изразяване на неизбежен гняв, напрежение и неудовлетвореност, които възникват в екипа, както и да се намери начин за насочване на тази енергия в положителна посока. Проявата на чувство за хумор и шеговитият тон могат да помогнат за преодоляването на конфликти и напрежение.
3. Празнуването на успеха
Изграждането на емоционална интелигентност в един екип налага изразяването на положителни емоции като благодарност за положени допълнителни усилия или похвала за добре свършена работа. Признаването на постиженията на отделните хора или на групата не само заздравява идентичността на екипа, но е ясен знак за неговата ефективност, насърчава колективния дух.
Джудит Рос, писател от Конкорд, Масачузетс
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.