Колко клиента изгубихте днес?

Колко клиента изгубихте днес?

Един от най-големите въпроси за всички мениджъри е какво се случва на първа линия в техния бизнес. Може да изпуснете критично важна информация от клиентите, ако не сте запознати с този процес достатъчно добре. Да не си наясно с начина, по който бизнесът ти се възприема от потребителите, може да доведе до сериозни сътресения.

Ето един скорошен пример. Съпругът ми и аз пътувахме от Лондон до Единбург, където ни чакаха за гала вечеря, посветена на класацията „50-те най-влиятелни мениджмънт учители в света“. Нашият влак имаше закъснение от 15 минути, а съпругът ми искаше кафе. Аха! Удобно разположен в непосредствена близост до Café Nero ми възложи да пазя багажа и отиде за кафе.

Тогава стана интересно. От мястото си, точно срещу входа бях в състояние да наблюдавам как клиентите идват и си отиват. Бях изненадана да видя колко от тях идваха и си отиваха, без да купят нищо, просто защото виещата се дълга опашка ги отказваше от пръв поглед да чакат. Заинтригувана, апочнах да броя. На всеки един, който купуваше, други трима поглеждаха опашката и си тръгваха. Представете си само - това кафене щеше да увеличи приходите с 300%, ако всеки, който искаше кафе, имаше възможност да го купи.

Готова съм да се обзаложа, че тези изпуснати потенциални клиенти няма да влязат в корпоративните бази данни. 

Не обвинявам усмихнатите и приятелски настроени хора зад щанда. Но техният бизнес потенциал е намален наполовина. Очевидно това е най-високият клас кафе на гарата. Очевидно е обаче и че този бизнес се нуждае от опитимизиция, за да задоволи всички потенциални клиенти. Но този факт не е забелязан от хората, които пишат бизнес стратегиите, просто защото те не стоят на гарата. Не работят със служителите зад щанда и не виждат разочарованите пътници, които се качват във влака без кафе. Какъв е генералният извод? Компании, които се погрижат за по-доброто си позициониране сред клиентите, имат реалната възможност да създадат или да повишаг реалните си печалби.

Ето тук е разковничето. Хората, които вземат решения относно това как да се промени бизнеса и разпределят ресурсите трябва достатъчно добре да познават предната линия на основната си дейност. В противен случай тя просто няма да работи оптимално, така както би ви се искало.

Рита Макграт за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Преговорите са много близо до реален резултат
Управителят на БНБ: Държавата има опора, дори когато политиката е в криза
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Димитър Манолов: Имаше по-добри възможности за бюджетно решение