Осемте най-чести оплаквания от шефа
Два факта от професионалния живот:
1. Всеки служител си има шеф и
2. Всеки служител се оплаква от него (да, дори и от вас, за съжаление).
Ето защо специалистите по лидерство Джим Хеслер и Стив Монтенко, водещи на The Boss Show (подкаст за всеки, който има шеф или сам е такъв) очертаха осемте най-често срещани оплаквания, които служителите споделят за своите началници.
Защо точно Хеслер и Монтенко ли? Защото списъкът им е базиран на хиляди поверителни дискусии със служители и ръководители. Тези хора чуват неща, които вие никога няма да узнаете.
Добрата новина? Списъкът им не съдържа големи изненади.
Лошата новина? Списъкът им не съдържа големи изненади - тоест, повечето служители имат едни и същи проблеми със шефовете си.
Много добрата новина? Ако се справите с описаните проблеми, веднага ще изпъкнете като един страхотен шеф, а хората ще започнат да смятат фирмата ви за отлично място за работа.
А ето и списъка. Моят шеф...
1. Се меси в работата ми.
2. Не слуша какво му се говори.
3. Не приема оспорване на мненията и идеите му/й.
4. Не спазва обещанията си.
5. Назначава крайни срокове, без да помисли какви задачи имам вече.
6. Няма време за мен.
7. Не ми дава полезна обратна връзка за работата ми.
8. Неорганизиран/а и гневлив/а е.
Ами това е. "Забележително е колко много от дискусиите, с които се занимаваме в нашето шоу, завършват с един и същи въпрос: Разговаряли ли сте за това с шефа/подчинения си?", споделя Хеслер. "Не спираме да се смайваме от това за колко важни неща не се говори на работното място."
Според Хеслер реалните случаи, с които се занимава, са му постоянно напомняне за факта, че дори в една йерархична структура лидерството винаги е двупосочен процес. Вместо да гледат на ядосаните служители като на жертви на некомпетентността или безразличието на техните шефове, той и Монтенко често подчертават, че и служителят носи отговорност за това нещата да се подобрят.
"Много хора стават пасивни, само защото са отбелязани по-надолу в йерархичната стълбица", смята Монтенко. "А може би са там именно защото са пасивни?"
Та, какво можете да направите вие? Погледнете пак списъка. Хубавичко го вижте. Колко точки се отнасят за вас - като шеф или като служител? Дори само понякога?
А сега - на работа. Ако вярвате, че служителите са най-важния ви актив - а така би трябвало да бъде - започнете да се отнасяте към тях с вниманието и уважението, които заслужават.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.