По-добре е шефът да е красив
Красотата е в очите на акционера и наемането на добре изглеждащ директор може да даде положителен тласък на успешността на компанията, показва ново проучване, цитирано от британския в. „Индипендънт”.
Икономистите Джоузеф Халфорд и Хун-чия Хсу от университета в Уисконсин, САЩ, показват, че между успеха на една компания и външния вид на ръководителите й има пряка връзка.
В проучването си „Красотата е богатство: Външният вид на директора и стойността на акциите” те оценяват външния вид на 677 висши ръководители на компаниите от рейтинга S&P 500 според симетричността на лицата им.
Изследователите открили, че хубавите директори получават по-висока заплата – така наречената „премия за красота”, постигат по-добри резултати на борсата от първия си ден на работа и вдигат цените на акциите на компаниите си, когато се появяват по телевизията.
„Като цяло, откритията ни показват, че по-привлекателните главни изпълнителни директори получават повече пари, и неслучайно – те създават стойност за акционерите, защото по-добре комуникират власт и видимост”, пишат учените.
Изследването откри още и това, че привлекателността на директора оказва силно влияние, когато се обявяват нови придобивания.
„По-красивите директори печелят за фирмите си повече бонуси при сливания и придобивания на компании – откритие, което потвърждава хипотезата, че красотата на директора повишава стойността за акционерите заради по-добрите резултати при преговори”, се казва още в изследването.
Авторите му казват, че Мариса Майер – 38-годишната директорка и президент на Yahoo!, е отличен пример за привлекателен лидер, който оказва положително влияние върху движението на акциите.
„Тя получи 8,45 от 10 възможни точки по скалата ни за привлекателност на лицето и влиза в най-красивите 5 процента от представителната ни извадка”, казаха икономистите пред телевизия CNBC. „Откакто тя стана главен изпълнителен директор, Yahoo! се справя доста добре.”
И наистина, цените на акциите скочиха, след като гръцката богиня на Силициевата долина Майер пое компанията през юли 2012 г.
„Разбира се, не искаме да кажем, че цялото поскъпване на акциите е в резултат на нейния външен вид. Просто смятаме, че между двете неща има връзка”, отбелязаха Халфорд и Хсу.
Двамата подчертават, че красотата не е единственият фактор, който има значение, когато се наема нов директор. Фирмите, разбира се, трябва да вземат предвид и другите качества на кандидатите.
„От друга страна компаниите, които разчитат повече на преговорите и видимостта, може би трябва да осъзнаят по-добре значението на външния вид, когато си търсят директори”, обобщиха те.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.