Първите 90 дни на новата работа

Първите 90 дни на новата работа

За добро или за зло, но поне на 2-3 години мениджърите сменят позициите си - повишават ги, преместват ги, натоварват ги с нови задачи. За добро - промяната винаги е освежаваща. За зло - всеки губи доста време и нерви за адаптация, а компанията ­ и пари, докато мениджърите усвоят новата дейност. Те не трябва да забравят, че от първите 3 месеца в голяма степен зависи успехът им на новото място. Наблюдението е на Майкъл Уоткинс, доскорошен преподавател в Harvard Business School, експерт по лидерство и основател на консултантската фирма Genesis Advisers.

В книгата си "Първите 90 дни. Стратегии за успех за нови лидери на всички нива" твърди, че има четири ключови неща, които мениджърите трябва да направят на новото място.

 

1. Създайте план за учене

Това трябва да свършите още преди да започнете работа. Не е възможно да постигнете успех без добре да познавате пазарите, продуктите, клиентите, технологиите и системите. Потърсете различни източници на информация. Започнете с прекия си началник, подчинените и колегите от другите отдели. Не забравяйте да включите търговци, доставчици, клиенти, дистрибутори.

 

2. Промотирайте себе си

Издигането на Джорджия Нарди в началото бе пълен провал. Шефовете й се чудеха какво се случва с младата жена, че така неуспешно се справя след повишението. Малко по-късно се разбра, че тя освен новата работа продължава да движи и старата. Излишно геройство, което е твърде разпространено според Уоткинс. Трябва да промотирате себе си ­ направете ясно разграничение между старата и новата роля, за да изградите подходящите очаквания у ръководители, колеги и подчинени.

 

3. Огледайте се за свещената крава

Алистър Грийнфилд бе поканен да развие производството в голяма компания. Той откри неадекватен бизнес модел и бързо разработи план за действие. Но изводите му не бяха добре приети от шефовете. "Човекът, когото критикувах най-много, бе с добри позиции горе, макар че беше много ниско в йерархията. Той успяваше да подронва авторитета ми, докато аз все още изграждах доверие." Неписаните правила, здраво установените корпоративни митове и мощните неформални мрежи са като минно поле. Ето защо е изключително важно да изградите връзки и съюзи от самото начало.

 

4. Изградете екипа, от който имате нужда

Първо, опознавате екипа, който наследявате, и второ ­ помните, че можете да направите всякакви промени в него. Изграждането на подходящия екип и постигането на бързи победи са двата ключови фактора за успех, отбелязва Майкъл Уоткинс.

 

Ерик Макнълти, директор на направление към Harvard Business School Publishing.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ