Служителите ви са много заети? Имате проблем
Вие сте шефът и, естествено, искате всяка вложена стотинка да бъде реализирана на максимум. Това означава, че, когато се разхождате из офиса, желаете да виждате как служителите ви вдигат пара от работа, нали?
Не, казва маркетологът Ранди Мъри, цитиран от сп. „Инк”. Ако всички непрекъснато са заети, е по-вероятно екипът ви да ви показва представление, достойно за „Оскар”, отколкото наистина да върши нещо стойностно. Като бивш драматург, Мъри е в уникалната позиция да знае каква е истината зад зрелището, на което се радват много шефове. Той го нарича „театър на продуктивността”.
„Ето един простичък тест, който ще ви разкрие доста неща”, пише той. „Когато обикаляте работното място, хората ВИНАГИ ли изглеждат заети?
Дори в една фабрика постоянно има паузи, забавяния на темпото и прекъсвания. А в модерните офисни ферми (които ненавиждам) истинската работа не се върши, като постоянно се чука по клавиатурата.
Ако хората ви винаги, ама винаги са заети, вероятно изобщо не работят. Те просто ви изнасят представление. Едно специално „заето” представление, предназначено за публика само от един човек – вас. Наричам това „театър на продуктивността”.
Ако случаят е такъв, вашите хора не са от работливите. Да изглеждаш зает още не означава, че работиш. Екипът ви вероятно влага времето си в това да ви накара да се почувствате добре. Е, няма що, страхотен мениджмънт предлагате!”
Мъри настоява, че заетостта е ужасен начин да измерваме продуктивността. И не е единствен. Комикът от легендарната група „Монти Пайтън” Джон Клийз нарича суетливата заетост основен враг на креативността. Експерти по ефективността пък редовно умоляват мениджърите да преодолеят страстта си към старомодната картина на непрестанно въртящата се поточна линия. Учени дори откриха, че хвърлянето на някой и друг поглед към снимка на сладко котенце в интернет помага на служителите да свършат повече работа.
Изводът е, че трудът като цяло е нещо неравно – продуктивни сме на пристъпи и имаме нужда от време, за да презаредим мозъка си между всеки напън напред и нагоре. Ако всички се суетят всеки път, когато ги погледнете, значи просто си губят времето и умствената енергия за това да ви покажат една отживяла представа за това как се върши работа.
Това не означава, че не бива спонтанно да се появявате сред служителите си. Трябва просто да пренастроите очакванията си. „Не казвам, че трябва да спрете да обикаляте офиса си”, твърди Мъри. „Предлагам да покажете на екипа си, че не се интересувате от това колко заети изглеждат. Говорете открито с хората, с които работите, и разберете по какъв начин вдъхновяват продуктивността си и от какво се нуждаят, за да изпълняват задачите си максимално ефективно.”
В заключение Мъри дава следния съвет: „Закрийте театъра на продуктивността. Той не е толкова забавен. Той е просто симптом на един нефункционален офис.”
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.