Тайната на успешния лидер
"Ще ви разкажа малко известна история за Стив Джобс. Всички сме запознати отчасти с историята му, но малцина знаят, че той е искал айпадът да бъде придатък на компютъра Mac. Преди таблетът да бъде пуснат на пазара Джобс е смятал, че мобилното устройство трябва да работи свързано с Mac компютър. Тогава обаче е бил заобиколен от мениджъри в свободна среда, които не са се страхували да казват какво мислят. И те са му казали "Не, не. Този продукт има много повече потенциал."
Освен това Джобс е вярвал, че никакви трети страни не трябва да се свързват с разработката на части за смертфона на Apple айфон, защото това е един изцяло техен, истински страхотен продукт. Мениджърите му обаче са го разубедили. И добре че са го направили, защото цялата суперуспешна система на устройството се гради на системата му от приложения, разработвани от чужди фирми.
Идеята е, че дори Джобс, като гений, е допускал грешки в преценките си. Успял е обаче да задвижи бизнеса си до невиждани висини, защото се е вслушвал в съветниците си и е работил в лидерска среда, заобиколен от хора, които не се страхуват да дават съвети. Това е една от тайните на успешния лидер."
Това разказа по време на презентация тази сутрин Махан Таваколи – старши вицепрезидент на Dale Carnegy & Associates. Той говори ентусиазирано пред някои от ръководителите на най-големите компании в България, чужденци, лица от страниците и кориците на спиасние "Мениджър" и гости на Dale Carnegy Training – българският филиал на американската компания, която Таваколи оглавява.
Поводът за срещата бе навършването на 100 години от създаването на Dale Carnegy - глобалната фирма за обучения в областта на личностното развитие, учредена от известния американски мислител на 20 век Дейл Карнеги. Събитието по повод юбилея бе открито от новия посланик на САЩ в България Марси Рийс. "Дейл Карнеги е легенда. Книгата му със съвети "Как да печелим приятели и да влияем на хората" е първа по рода си и е издадена през далечната 1936 г. Сега това е индустрия”, каза тя.
Dale Carnegy е най-дълго съществуващата трейнинг компания в света. В обученията й са участвали над 8 милиона души. Сред тях има президенти на най-големите компании, актьори, финансови магнати. Представена е в над 85 страни. Обученията й се водят на над 30 езика. 400 от 500-те най-големи американски корпорации по списъка на списание "Форчън" са нейни клиенти. Компанията се реализира, като запазва ключовия си принцип: развиването на човешкия потенциал е ключът към успешния бизнес.
Тук ви припомняме някои от постулатите в "златната" книга на Дейл Карнеги, с които философията му печели хиляди хора по света в продължение на десетилетия.
Как се гради уважение
● Започнете с похвала и искрено възхищение. Когато покажем колко ценен е даден човек за организацията, установяваме положителен тон за отворена комуникация.
● Показвайте грешките на другите индиректно. Това създава среда, която предотвратява заемането на отбранителна позиция от отсрещната страна.
● Преди да критикувате останалите, посочете собствените си грешки. Тази концепция елиминира бариерите и помага на другите да бъдат по-отворени към нашите напъстствия.
● Вместо да давате директни нареждания, задавайте въпроси. Този подход прави възможно поемането на все повече отговорност, както за задачата, така и за възможните решения.
● Оставете другия човек да излезе от ситуацията с достойнство. Целта ни е да се справим с неподходящо поведение и все пак да запазим достойнството на човека срещу нас.
● Хвалете и най-малкия напредък, както и всеки напредък. Бъдете възторжен в одобрението и щедър в похвалите си. Няма по-добро средство от похвалата за увеличаване на продуктивността, ефективността и ангажираността. Трябва да отбелязваме постиженията и да отдаваме дължимото на своите колеги.
● Създайте на човека срещу вас отлична репутация, която да се стреми да запази. Когато поставяме високи очаквания, помагаме на другите да достигнат пълния си потенциал.
● Насърчавайте. Направете така, че грешката да излежда лесно поправима. Когато изказваме вярата си във възможностите на другите да поправят дадена грешка, ние им вдъхваме увереност да подобрят качеството си на представяне.
● Накарайте човека срещу вас да се чувства доволен, че върши онова, което вие предлагате. Когато окуражаваме другите да подобряват резултатите от работата си, ние им помагаме да формират градивно отношение и поведение. А какво по-продуктивно от това?!
Невена Любенова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.