Хората по-важни отвсякога за стратегическата промяна

Хората по-важни отвсякога за стратегическата промяна

Бизнес средата вече никога няма да бъде същата. Докато новото десетилетие тече, все повече и повече бизнес лидери и мениджъри, които са оцелели след рецесията и възстановяват своите организации започват да осъзнават, че досегашните общовалидни бизнес модели трябва да се преразгледат и че старите начини за подобряване на работата и управление на промените вече не работят. Темпото на промяна се ускорява, а с него и новите предизвикателства.

Старият промишлен модел на управление все още присъства в много от трайните елементи на успеха на бизнеса, в непосредствен фокус върху финансовите мерки и съотношения.

Цифрите винаги са били важни, но възприемането на организацията като машина вече е остаряло. Ние инстинктивно усещаме, че това време е отминало и ни е нужно нещо друго, за да спечелим мача.

Днешното съсстояние на икономиката има нужда от хора – те са по-ценни от вясакога. Знанията и уменията, които притежават са много по-нужни отколкото преди. За да спечелите нови клиенти и да запазите конкурентното си предимство на пазара се изискват иновации и умения, които създават по-високи услуги и продукти с добавена стойност. В същото време, клиентите очакват ентусиазм и капацитет за промяна. Хората са тези, които създават промяната, печелят клиенти и създават богатство. Така че, за да бъдат годни за бъдещето целите на организацията трябва да надхвърлят правенето на пари. Бизнес стратегията изисква стратегическа яснота, за успех. Стратегията на хората изисква смисъл и емоционална ангажираност за успех. Хората трябва да чувстват, че те имат принос, който има значение.

Бизнесът сега изисква променено поведение на всички нива. Това изисква формиране на култура на бизнеса, последователно лидерство на всички нива и ангажираност. Тази картина трябва да е подкрепена от точните хора. Може да притежавате точните хора, но те да не са на правилните места. След последните две години много служители трябваше да поемат допълнителна работа, което увеличи качествените и длъжностните им характеристики. Сега е моментът да се възползвате от това. Много от тях вероятно са развили нови умения, натрупали са нови знания и са станали по-ефективни. Като разместите позициите на тези хора може да придобиете нови професионалисти без да се налага да ги търсите извън компанията.

За да са ангажирани те обаче трябва да разбират стратегията ви. Разговорите спомогат за увеличаване на разбирането на служителите на стратегията, осигуряване на яснота относно приноса е необходимо за всеки човек и всеки екип, който иска да ускори превръщането на стратегията в действие. За да бъдете пъргави на пазара трябва да имате яснота по отношение на промяната и бъдещите действия. Хората преминават по-лесно през труните моменти в следващите няколко месеца, когато се стремят към резултат, който знаят, че ще дойде след година.

Ефективните лидери създават яснота относно целите и посоката, избират курса на промяната и дават освобода на действие. Постоянното сканиране на промените в околната среда ще ви помогне да разберете точно от кои хора се нуждаете в момента и дали те са на правилните постове.

Андреа Адамс за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ