Червената кутия
Младите бизнеси черпят сили от креативността. С нарастването на компанията ви обаче като че ли става все по-трудно да развивате творческия потенциал на всеки свой служител.
Софтуерната компания Adobe, която има над 11 000 служители, смята обаче, че това е напълно възможно. Тя разработи програма, която може да помогне на всички в компанията – от инженерите до юристите – да извадят на бял свят най-добрите си идеи.
Главният стратег на креативността на Adobe Марк Рандал (да, има такъв пост) описа програмата, наречена KickStart на събитие на INFORUM във вторник.
„Разполагахме с много креативни хора с интересни идеи, но не и с начин да ги извадим на повърхността”, каза той. А когато тези идеи все пак стигали до върха, изпълнителните директори се обърквали в опитите си да определят кой от зародишите на проекти да одобрят.
„Беше като да избираш олимпийски тим от бебета в люлки”, заяви Рандал.
И представи „Червената кутия”.
Преди около година той въвежда Червената кутия като част от програмата за иновации KickStart. Става въпрос за „кутия с инструменти”, която предлага ръководства и подкрепа на служителите. В нея например може да намерите кредитна карта с 1000 долара. Също и гид, който ви превежда стъпка по стъпка през процеса на дефиниране на иновативна концепция. Целта е да се помогне на хората да придвижат идеите си от фазата на мечтите до прототипа, който може да бъде тестван с клиентите. (Вижте видеото под текста)
Всеки служител може да вземе червената кутия и да отиде на работа, без да му се налага да иска разрешение от висшестоящите. Програмата включва 6 стъпки и в края й служителят има нещо реално, което да покаже на директорите – а не просто хипотеза. Миналата година през програмата са минали 900 служители на Adobe.
Да, като собственици на малък бизнес вероятно е трудно да се сравните с компания, която може да си позволи да хвърли 900 000 долара за иновативни проекти. И все пак има уроци, които можем да научим от подхода на Adobe.
Доверие. Първо, ако искате служителите ви да се чувстват свободни да внасят иновации, ще трябва да им се доверите. Рандал знае, че съществува риск служителите му да избягат със страхотната си нова идея и да започнат собствен бизнес. Но вярва, че няма да го направят. Той знае още, че те могат да похарчат предоставените им 1000 долара напълно безотговорно. Но не иска от тях да се отчитат с касови бележки.
Право на глас. Второ, създайте пътека, която позволява на всеки служител да съобщи за идеята си на висшестоящите. Да дадете на хората лична отговорност е най-добрият начин да заложите на качество, когато говорим за нови идеи. Чувството за отговорност е невероятно мощен стимулант. То може да променя хората.
Лора Монтини, Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.