Кабинетът одобри по принцип актуализацията на бюджета, готви нови разчети

Кабинетът одобри по принцип актуализацията на бюджета, готви нови разчети

Новото правителство одобри актуализация на държавния бюджет за 2014 г.  Дефицит за 2014 г. в размер на 3,7% от прогнозния БВП и осигуряване на допълнително дългово финансиране в размер на до 4,5 млрд. лв. в рамките на годината, предвижда проектозаконът за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България

Правителството взе решение да оттегли изготвения и внесен в Народното събрание от служебното правителство законопроект за актуализация на бюджета в израз на усилията за постигане на допълнителни консолидиращи мерки в разходите по държавния бюджет за 2014 година, се посочва в мотивите към новия законопроект за актуализация. Кабинетът очаква допълнителни икономии в разходите в размер на около 120 млн. лв. (0.2% от прогнозния БВП) за сметка на спестяване в разходите по бюджетите на министерствата и ведомствата след предприемане на мерки за приоритизиране и оптимизиране на разходите им.

„Разликата между актуализацията, изготвена от служебния кабинет, и това, което ние ще внесем, е в повторното прецизиране на разходната част, за да можем в рамките на малкото оставащи работни дни до края на годината да разчетем оптимално ресурса". Това заяви по-рано днес министърът на финансите Владислав Горанов в сутрешния блок на БНТ.

 Той уточни, че приходната част остава в нивата от оценката на служебното правителство - близо 1,1 млрд. лв. по-малко приходи спрямо разчетените със закона за Бюджет 2014. Министърът на финансите обясни, че „още в края на 2013 г. приходите в настоящия бюджет бяха планирани неконсервативно.

Вътре са заложени такива нива на приходите, които да удовлетворят разходите".

Новият законопроект предлага и допълнителни законодателни промени в контекста на отнетия лиценз на Корпоративна търговска банка. Предложени са промени в Закона за гарантиране на влоговете в с цел ограничаване на случаите на заобикаляне на закона и предотвратяване на възможността за намаляване на масата на несъстоятелността.

Ето защо се предвижда гаранцията на влоговете да не се прилага спрямо лица, придобили права по влог в резултат на извършени разпоредителни действия с влога в срока на действие на ограничителната мярка на специален надзор. Предлага се да се промени моментът, към който се прави оценка дали един влог е с привилегировани лихвени условия или не, като оценката ще се извършва към момента на сключване на договора за влог. Изплащането на гарантираните влогове пък ще става чрез повече от една банка-платец.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ