Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Кабинетът одобри по принцип актуализацията на бюджета, готви нови разчети
Новото правителство одобри актуализация на държавния бюджет за 2014 г. Дефицит за 2014 г. в размер на 3,7% от прогнозния БВП и осигуряване на допълнително дългово финансиране в размер на до 4,5 млрд. лв. в рамките на годината, предвижда проектозаконът за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България
Правителството взе решение да оттегли изготвения и внесен в Народното събрание от служебното правителство законопроект за актуализация на бюджета в израз на усилията за постигане на допълнителни консолидиращи мерки в разходите по държавния бюджет за 2014 година, се посочва в мотивите към новия законопроект за актуализация. Кабинетът очаква допълнителни икономии в разходите в размер на около 120 млн. лв. (0.2% от прогнозния БВП) за сметка на спестяване в разходите по бюджетите на министерствата и ведомствата след предприемане на мерки за приоритизиране и оптимизиране на разходите им.
„Разликата между актуализацията, изготвена от служебния кабинет, и това, което ние ще внесем, е в повторното прецизиране на разходната част, за да можем в рамките на малкото оставащи работни дни до края на годината да разчетем оптимално ресурса". Това заяви по-рано днес министърът на финансите Владислав Горанов в сутрешния блок на БНТ.
Той уточни, че приходната част остава в нивата от оценката на служебното правителство - близо 1,1 млрд. лв. по-малко приходи спрямо разчетените със закона за Бюджет 2014. Министърът на финансите обясни, че „още в края на 2013 г. приходите в настоящия бюджет бяха планирани неконсервативно.
Вътре са заложени такива нива на приходите, които да удовлетворят разходите".
Новият законопроект предлага и допълнителни законодателни промени в контекста на отнетия лиценз на Корпоративна търговска банка. Предложени са промени в Закона за гарантиране на влоговете в с цел ограничаване на случаите на заобикаляне на закона и предотвратяване на възможността за намаляване на масата на несъстоятелността.
Ето защо се предвижда гаранцията на влоговете да не се прилага спрямо лица, придобили права по влог в резултат на извършени разпоредителни действия с влога в срока на действие на ограничителната мярка на специален надзор. Предлага се да се промени моментът, към който се прави оценка дали един влог е с привилегировани лихвени условия или не, като оценката ще се извършва към момента на сключване на договора за влог. Изплащането на гарантираните влогове пък ще става чрез повече от една банка-платец.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.