Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Финансовото министерство изготви базов сценарий за бюджет 2015 г.
В рамките на правомощията на настоящото правителство и в условията на въздействие на външни и вътрешни неблагоприятни събития, Министерство на финансите подготви базов сценарий на фискалната рамка за периода 2015-2017 г. В него са отразени ефектите от неотложната актуализация на бюджета за 2014 г. и променените очаквания за макроикономическото развитие през следващите години.
В процеса на подготовката на бюджетните разчети за периода 2015-2017 г. с информация за финансовото състояние на системите и необходимостта от осигуряване на финансиране от бюджета на основните публични услуги бяха ангажирани и министрите и останалите първостепенни разпоредители с бюджет, съобщиха от пресцентъра на Министерски съвет
Актуализираната макроикономическа прогноза е разработена съгласно изискванията на Европейската система от сметки (ESA 2010) и отразява текущото развитие на националната икономика, както и променените външни допускания за международната среда до края на 2014 г. и през следващата 2015 г.
През 2015 г. се прогнозира забавяне на реалния растеж на БВП до 1,2 на сто. За 2016 г. и 2017 г. се очаква ускоряване на икономическия растеж – достигане на нива, съответно 2% и 2,5%, в резултат на по-благоприятна вътрешна и външна среда.
Целите за дефицита по консолидираната фискална програма за 2015 г. са 3% от БВП, за 2016 г. – 2,5% от БВП, за 2017 г. – 2% от БВП. Разчетите за приходите и помощите по КФП за периода 2015-2017 г. показват относително постоянно ниво спрямо БВП с тенденция за леко понижаване в границите на 36,8-36,2 на сто от БВП. Съобразено със заложените цели за дефицита по КФП, свързани с мерки за фискална консолидация и очакваното ниво на приходите за периода 2015-2017 г., възможностите за финансиране на публични разходни политики са ограничени в рамките от 39,9% от БВП през 2015 г. до 38,2% от БВП през 2017 г.
Политиката по управление на държавния дълг ще продължи да бъде насочена към осигуряване на необходимите средства за финансиране на държавния бюджет и рефинансиране на дълга в обращение като пряко следствие от нуждите за покриване на падежиращия се дълг, бюджетните дефицити, поддържане на определени нива на фискалния резерв, както и при необходимост от осигуряване на средства за ликвидна подкрепа.
Базовият сценарий и основните допускания за разработването на проектобюджета за 2015 г. и актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за 2015-2017 г. са добра основа, върху която бъдещото правителство може да извърши необходимите според него промени, реализирайки своята визия за развитието на публичния сектор в следващите три години, посочват от Министерски съвет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.