Идва краят на славните дни на пазара на смартфони

Идва краят на славните дни на пазара на смартфони

Индустрията на смартфоните вероятно ще остави зад гърба си дните на двуцифрен растеж. Ключовите пазари по целия свят са достигнали точка на насищане, посочва Каролина Миланези от консултантската компания Kantar Worldpanel ComTech, цитирана от CNET.

В Северна Америка 65% от потребителите притежават смартфон. В Европа, делът им достига 74 на сто, а в Китай – 72%. Това означава, че на тези пазари има все по-малко и по-малко хора, които купуват смартфон за пръв път.

Тъй като липсват значими промени в новите поколения телефони, хората трудно могат да бъдат изкушени от последните модели. Пример за това са намаляващите продажби на Samsung и застоят при Apple. Ситуацията подтиква производителите да изпробват нови концепции.

Насищането на пазара няма да бъде временно явление. За да се генерира нов растеж на продажбите през 2016 година, изтъква Миланезе, компаниите трябва да се фокусират върху две тактики – да убедят собствениците на обикновени телефони, че те имат нужда от смартфон, и да накарат собствениците на смартфони да повярват, че се нуждаят от „следващото голямо нещо”. И двете задачи са трудни.

В САЩ 48 на сто от собствениците на смартфони вероятно ще обновят устройството си през следващите 12 месеца. Във Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания цифрата е 46 на сто. В градските области на Китай – най-големият пазар на смартфони в света, процентът пада до 28, пише „Фокус”. Сред марките iPhone на Apple е предпочитаният избор за обновяване в САЩ и Китай. В Европа първото място принадлежи на Samsung.

„Смятаме, че 2016-та ще бъде годината, в която участниците в пазара на смартфони трябва да отидат отвъд хардуера, за да постигнат успех”, казва Миланезе. „В бранша се говори за това от години, но натискът за предприемане на тази стъпка сега е по-осезаем от когато и да било”, допълва експертът.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ