Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как да накарате преситените потребители да купят именно от вас?
Много често най-доброто лекарство срещу пресищането на потребителите с вашия продукт не е в разнообразяването на каталога, а в по-простите решения.
Ако попитате потребителите какво искат, отговорът обикновено е – „Повече варианти за избор!” Покупателното поведение обаче най-често сочи, че това съвсем не е решението, което клиентите наистина искат. Най-често лавината от продукти ги обърква и изтощава, а прекалено богатият избор ги кара да се питат дали наистина имат нужда от такъв продукт. Мнозина се оплакват от прекалено усложнения процес на вземане на решение, когато пред тях има прекалено много варианти.
Това сетивно и умствено предозиране кара потребителите да вземат лоши решения – лоши за тях, но и за фирмите, от които купуват. Все по-чести стават случаите на променено в последния момент решение, пълен отказ от покупката или съжаление от нея. Нищо от това не е добро за марката ви в дългосрочен план.
Затова помогнете на клиентите си да опростят процеса на избор. Единият вариант е да изчистите каталога си и да се отървете от по-непопулярните продукти. Другата ви възможност е да опростите процеса на вземане на решение, като помогнете на клиентите си да преминат леко през всяка от стъпките му. Направете усилие да им предоставяте леснодостъпна, достоверна информация, която да им помогне да преценят алтернативите. Това ще повиши доверието им във вас и шансът да бъдете избрани отново и отново в днешния конкурентен пазар, където честността е най-рядката стока, ще нарастне значително.
HBR.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.