Компаниите на международните пазари по-печеливши от тези на вътрешните

Компаниите на международните пазари по-печеливши от тези на вътрешните

Българските компании, които работят на международните пазари, отчитат по-добри резултати по отношение на приходите или на печалбите, или и двете в сравнение  тези, които са ориентирани към вътрешния пазар. Това сочат резултатите от глобалното проучване на „Регус“, базирани на отговори от над 12 000 компании от целия свят.

Периодът е подходящ за навлизане чужди пазари, нужна е кардинална промяна на нагласите на фирмите, ориентирани към вътрешния пазар, става ясно от изводите на изследването. Съществува пропаст между перспективите за българските компании, които вече работят в международен мащаб (от които 57% възнамеряват да разширяват още повече дейността си) и тези, които са съсредоточени само върху вътрешния пазар (от които само 20% възнамеряват да навлизат на чужди пазари през следващите няколко години).

Смята се, че "недвижима собственост" и "хора" са основните препятствия за разширяване на международните пазари:

- 17% от анкетираните фирми заявяват, че най-голямото препятствие за навлизане на чужди пазари са предизвикателствата за установяване на физическо присъствие в чужда страна

- 83% пък посочват, че при установяване на дейност в чужда държава ангажиментите им по отношение на недвижима собственост трябва да бъдат краткотрайни, тъй като не знаят с какви темпове ще се развива бизнесът им.

- Мненията са разделени относно това откъде трябва да бъдат висшите управленски кадри, които ръководят дейностите в чужбина, като 41% дават предимство на мениджърите от страната, от която идва съответната компания, а 59% са "за" местни мениджъри

- Съществуват различия в мненията и по отношение на езиковите умения на ръководния персонал, като 62% от респондентите смятат, че е необходимо добро владеене на местния език

"Това проучване предоставя солидни доказателства, че в днешната икономическа обстановка българските фирми, които са диверсифицирали дейността си в чужбина, се справят много по-добре от тези, които са се ограничили до вътрешния пазар. Това е валидно както за големи, така и за малки компании, и би трябвало да послужи като призив за тези, които все още са ориентирани единствено към вътрешните пазари, за откриване на ефикасни и ценово-ефективни начини за развиване на дейност отвъд националните граници с цел оптимизиране на печалбите и разпределение на рисковете", отбелязва Гари Гъртлър от „Регус“.

Интересното е, че единственото изключение от големите икономики в световен мащаб е Китай. Там предоставяните от държавата инвестиции за развитие на инфраструктурата осигуряват извънредно големи възможности на вътрешния пазар за китайските фирми. Въпреки това, такова развитие на инфраструктурата рано или късно ще достигне своя предел и нашите предвиждания са, че през следващото десетилетие китайските фирми отново ще се ориентират към растеж, в който експортът ще бъде водещ, казват от изследователската компания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Lexus използва генеративен изкуствен интелект за нов празничен спот
На днешната дата, 25 декември. Рождество Христово, Коледа
Проруски хакери твърдят, че са извършили кибератака срещу Френската пощенска служба
Зеленски: Последният мирен план предвижда възможно изтегляне на Украйна от изтока
Венецуела обвинява САЩ в „изнудване“ за конфискуването на петролни танкери
САЩ отказаха визи на бивш еврокомисар и други лица заради правила в социалните мрежи
Хиляди хора се стичат към Витлеем, за да съживят коледния дух след 2 години война в Газа