Лидерите на световния пазар за луксозни стоки

Лидерите на световния пазар за луксозни стоки

Лидерите на световния пазар за луксозни стоки

11 френски компании са съвкупният лидер на световният пазар за луксозни стоки, а най-голямата от тях е холдинга LVMH. В същото време, най-стремителни темпове на ръст демонстрират китайските компании: + 33,4%.

Френските компании сред които LVMH, Kering, L’Oreal, Hermes заемат 23,2% от обема на световния пазар за лукс, става ясно от ежегодно изследване на Deloitte, цитирано от Le Figaro. Съвкупната печалба на 11-те френски компании за 2013 г. е €214,2 млрд.

Останалата част от сегмента се разпределя така:

20,5% принадлежат на  15 американски компании сред които Estee Lauder, Tiffany, Ralph Lauren, 29 италиански компании (лидиращи сред които са Luxxotica, Prada, Giorgio Armani) държат 16,5%, 11 швейцарски (Richemont, Swatch, Rolex, Patek Philippe) притежават 14,8%, седем китайски (Chow Tai Fook, Michael Kors) са заели 11,3%, а пет британски (Graff Diamonds, Jimmy Choo) - 2,7%.

Лидер в рейтинга на 100-те най-големи компании в премиум сегмента е  LVMH с печалба за  2013 г. от €21,8 млрд. На второ място е швейцарската Richemont SA c €13,4 млрд. Третата позиция е за американската Estee Lauder (€10,9 млрд). На четвърто място е китайската ювелирна група Chow Tai Fook (€9,9млрд). Петицата попълва италианската Luxottica (€9,7млрд).

Макар и лидери, френските компании са загубили 4,2% от пазарния си дял през 2013 в сравнение с 2012 г. За сметка на това, китайските компании бележат бурен ръст с 33,4% през 2013 година.

Обемът на продажбите на най-голямата от китайските компании - групата Chow Tai Fook, наричана „азиатската  Tiffany” е нараснал с 35% през 2013 гоадина. „Тази компания, работеща само с диаманти, съумя да извлече полза от понижаването на цената на златото”, коментира експертът на Deloitte по пазарите в премиум-сегмента Бенедикт Сабади. Понастоящем Chow Tai Fook се оглежда за възможности да си купи златно находище.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ