Проучване отчита подем на онлайн търговията у нас

Проучване отчита подем на онлайн търговията у нас

Онлайн търговията в България бележи стабилен ръст през 2014 г., а очакванията са тази тенденция да се запази през 2015 г. и 2016 г. Българите, пазарували в интернет през отминалата година, са се увеличили с 25% в сравнение с 2013 г., твърди проучване на фирмата СуперХостинг.БГ

Сходна тенденция се наблюдава и в Европейския съюз, като през 2014 г. 47% от потребителите с достъп до интернет в него са пазарували онлайн, а прогнозите са приходите от електронна търговия в Европа да достигнат до 4.4% от БВП към 2016 г., продължават авторите на изследването. Броят на работните места на Стария континент, обвързани директно или индиректно с този технологичен бранш, е достигнал 2 000 000, посочват те.

"Онлайн търговията не само спомага за по-лесното стартиране на малък бизнес, а и изцяло променя начина, по който сме свикнали да възприемаме търговията на дребно. Днес имаме достъп до повече информация от когато и да било и това се отразява осезаемо на навиците ни при пазаруване. Възможността да търсим продукти и услуги онлайн, да сравняваме цените от различни магазини моментално, да споделяме своя избор и да търсим в реално време мнения и оценки на други клиенти за избрания от нас продукт или търговец – всичко това изправя търговията на дребно пред може би най-значимата промяна през последните десетилетия“, коментира Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.

По данни на компанията, инсталациите на платформи за електронна търговия в България през последните шест месеца са се увеличили с близо 50% в сравнение с предходния период. Над 65% от всички нейни клиенти към момента използват за сайтовете си готови CMS (Content Management System) платформи, като близо 22% от тях развиват онлайн магазини. Най-използваните платформи за електронна търговия в България са OpenCart с 6,3%, WordPress WooCommerce с 3,1% и Joomla Virtuemart с 2,87 процента.

Според представители на СуперХостинг.БГ, сред ключовите фактори за развитието на този тип уеб проекти са значително по-ниските разходи в сравнение със създаването на физически магазин, много по-голямата аудитория, която може да бъде достигната в интернет, както и навлизането на нови платформи, които позволяват на непрограмист да си направи онлайн магазин буквално за един ден, с минимални средства. Такива са както системи с отворен код като WordPress и Joomla, развивани от независими общности от програмисти, така и фирмени платформи за лесно стартиране на онлайн магазини, каквато е Shopiko на СуперХостинг.БГ. 

"Налагането на подобни софтуерни системи направи самото създаване на магазин лесно от техническа гледна точка и постави акцент върху предлаганите продукти, маркетинговите усилия и качеството на обслужване на интернет търговците. Затова очакваме през тази и следващата година броят на този тип уеб бизнеси в България да нараства устойчиво", допълва Русанов.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Поемете контрола върху историята на вашата марка
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс