Японците са готови с ново поколение хибридни камиони и автобус

Японците са готови с ново поколение хибридни камиони и автобус

Японците са готови с ново поколение хибридни камиони и автобус

"Хино мотърз", дъщерната фирма на "Тойота" за производство на товарни автомобили, съобщи, че е разработила бензиново-електрически камион, който е два пъти по-икономичен от съществуващите бензинови аналози в момента. Фирмата се готви да го пусне на пазарите в Япония, САЩ и Австралия до края на 2010-а година.

"Хино мотърз" започва производството на малки хибридни товарни коли още през 2003-а, но те са само с 20 на сто по-икономични от бензиновите. А цената им е 49 хил. долара, което е с 12 хил. по-съкпо от конвенционалните модели. Поради тези причини продажбите не успяват да достигнат желаните обеми.

За да се намалят разходите, новият хибрид ще бъде сглобяван с части, изцяло произведени от фирмата-майка "Тойота". Този ход ще намали цената на камиона и тя ще стане само с 5500 долара по-висока от тази на бензиновите модели.

Президентът на "Хино" Йошино Шираи предвижда, че една трета от 30-те хиляди камиона, които продава годишно ще бъдат от новите хибриди.

Междувременно друга японска фирма за автомобили с големи габарити "Исузу" разработи нов тип хибриден автобус, който използва дизеловия си двигател само за да генерира електричество. Той е изключително икономичен и предстои премиерата му в Япония.

Дизеловият двигател е свързан към генератор, който произвежда електричество. То се съхранява в литиево-йонен акумулатор, от който електромотор черпи ток, за да задвижва автобуса. В резултат от това, автобусът на "Исузу" е с 30 на сто по-икономичен от обиковените си дизелови събратя.

Първоначално "Исузу" планира да оборудва с новата технология най-големите си автобуси - тези с дължина от 9 метра нагоре. После ще я приложи и при средния клас с дължина 7-9 метра. Постепнно новата технология ще навлезе и при най-компактните автобуси и при камионите, които фирмата произвежда.

 

 

Косу Хаяоки, Осака

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ