Бизнес перспективи: Максимални печалби с контролен списък от 8 стъпки

 Бизнес перспективи: Максимални печалби с контролен списък от 8 стъпки

Оценката на ефективността на вашия бизнес всяка година е важна стъпка за постоянен успех. Връщането назад, за да прегледате финансите, продажбите, инвентара, процесите и други, предоставя ценна информация. Той идентифицира какво работи добре, за да се удвои и набелязва области, които се нуждаят от подобрение.

Този контролен списък ще напътства собствениците на фирми през задълбочена годишна оценка. Попълването на всеки раздел ще разкрие как вашият бизнес се е представил финансово и оперативно през изминалата година. Освен това ще разкрие възможности за усъвършенстване на стратегии и оптимизиране на вашите работни процеси.

1. Прегледайте финансите си

Първото нещо, което трябва да направите, е просто да съберете всичките си ключови финансови записи и отчети от изминалата година като отчета за печалбата и загубата, отчетите за паричните потоци и балансите. Прегледът на тези финансови отчети ще ви даде ясна представа за това колко пари е направил вашият бизнес, къде са разходите ви и цялостното ви финансово състояние.

Някои неща, които трябва да проверите, включват:

  • Вашите приходи отговарят ли на първоначалните ви прогнози и цели? Ако не, кои фактори са допринесли за по-ниския или надвишен бюджет?
  • Кои продукти или услуги ви носят най-много пари? И кои може да се наложи да се коригират или отрежат?
  • Къде са най-големите ви разходи? Има ли области, в които разходите могат да бъдат намалени, за да се подобрят печалбите?
  • Имате ли положителен паричен поток? Достатъчно оперативен капитал за предстоящите сезони или разходи?

Обстойното разглеждане на вашите числа с вашия счетоводител ще ви помогне да разберете как се справя финансово бизнесът и какви промени може да са необходими.

2. Проверете продажбите и маркетинговите усилия

Сега е чудесен момент да прегледате своите продажби и маркетинг стратегии от изминалата година. Вижте показатели като:

  • Брой общи клиенти, придобити през изминалата година
  • Разпродажби по месеци, за да видите сезонните тенденции
  • Популярни или най-продавани продукти
  • Източници на трафик за уебсайтове или магазини като социални медии, реклами, имейл маркетинг и др.

Оценете кои канали са довели най-много клиенти и приходи. И определете кое генерира слабо представяне. Сега можете да решите къде да насочите повече маркетингови долари през следващата година. Може също да искате да анкетирате клиентите, за да получите техните отзиви.

3. Оценете нивата на запасите

Проверката на нивата на запасите и моделите на продажби от изминалата година ще ви помогне да избегнете изчерпване на популярни артикули или излишък от бавни продавачи. Уверете се, че:

  • Обърнете внимание на популярни артикули, които може да се нуждаят от увеличени запаси за следващия сезон
  • Идентифицирайте артикули с нисък оборот, които могат да бъдат заменени или спрени
  • Коригирайте минималните и максималните нива на запаси въз основа на данните за продажбите

Правилното управление на вашия инвентар ще помогне за оптимизиране на паричния поток и намаляване на отпадъците. Целта е популярни артикули да се поддържат на склад, без да се претоварват с мъртви запаси.

4. Прегледайте отношенията с доставчиците

Прегледайте хронологията на плащанията, степента на изпълнение на поръчките, навременните доставки и всички проблеми с вашите ключови доставчици от последните 12 месеца. За важни доставчици ще искате да гарантирате:

  • Условията на плащане и цените все още са конкурентни
  • Графиците за доставка отговарят на вашите нужди
  • Качеството на стоките или услугите е постоянно

Обърнете внимание на всякакви проблемни взаимоотношения с доставчици, преди да продължите напред. 

5. Разгледайте оперативния поток и процеси

Оценете ефективността на ежедневните операции и бек-офис процедурите през изминалата година. Има ли области, причиняващи затруднения, забавяния или съкращения, които могат да бъдат подобрени? Помислете за:

  • Рационализиране на работните процеси между отделите
  • Изрязване на ненужни стъпки или документи
  • Актуализиране на технология или оборудване за по-добра производителност
  • Подобряване на планирането на повтарящи се задачи

Идентифицирането и коригирането на оперативни проблеми сега може да доведе до големи спестявания в увеличена производителност на персонала или намалени разходи в бъдеще. Оптимизирането на процеса е важно.

6. Анализирайте отзивите на клиентите

Сега, когато имате цяла година на взаимодействие с клиенти и данни, които трябва да разгледате, е добра идея да анализирате тенденциите в обратната връзка. Прегледайте отзиви в социални медии, анкети по имейл, бележки за разговори и други, за да намерите:

  • Общи похвали, които трябва да се поддържат
  • Чести оплаквания, които трябва да бъдат адресирани
  • Предложения за нови продукти или услуги

Вслушването в това, което клиентите харесват и какво не, помага да се уверите, че отговаряте на техните нужди. Той също така посочва неща, които се нуждаят от подобрения на потребителското изживяване. Ще искате щастливи постоянни клиенти!

7. Оценявайте представянето на служителите

За всички служители прегледайте техните показатели за ефективност, данни за продажбите, ако е приложимо, и обратна връзка от мениджъри и клиенти от последните 12 месеца. Определете дали ролите на персонала се нуждаят от коригиране или дали определени лица се нуждаят от повече инструктаж и обучение или потенциално могат да бъдат освободени. Гледайки:

  • Целите за продажби и производителност са постигнати или пропуснати
  • Често срещани грешки или области, нуждаещи се от подобрение
  • Оценка на обслужването на клиентите
  • Посещаемост, точност, професионализъм

Гарантира, че имате правилните хора и умения за подпомагане на растежа. Бързото адресиране на проблемите избягва бъдещи проблеми.

8. Оценете бизнес плана и целите

Обмислете целите на вашия първоначален бизнес план за финанси, области на растеж, разработване на продукти, операции и маркетинг, които бяха определени за първата година. Оценете как сте се представили срещу всяка цел. Бяха определени цели:

  • Достигнат или надвишен с възможност за увеличение
  • Почти постигнато, но не успя
  • Напълно пропусна целта

Използвайте тази оценка, за да актуализирате своя многогодишен бизнес план с нови, амбициозни, но постижими цели. Пренастройването на стратегии и приоритети въз основа на вашите успехи и недостатъци през първата година ще поддържа бизнеса ви в напредък.

Всяка година отделянето на време за задълбочена оценка на вашия бизнес си струва. С редовна самооценка и адаптация вие подготвяте вашата компания да продължи да подобрява услугите и резултатите в дългосрочен план.

Източник: Мурали Нети, основател и главен изпълнителен директор на SnapBlooms, пазар за доставка на цветя, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ