Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Starbucks сервира кафе на южнокорейците и хвърля поглед към Северна Корея
На последната граница на Студената война в света вече има кафене на Starbucks в Южна Корея, където клиентите могат да надникнат през силно милитаризираната граница към Севера, докато пият лате, предаде Ройтерс.
Стотици хора дойдоха в петък за откриването на най-новия обект на американската верига кафенета в обсерватория край град Гимпо, на около 50 км северозападно от Сеул и близо до демилитаризираната зона, разделяща двете Кореи.
Демилитаризираната зона се е превърнала в необичаен притегателен център за чуждестранни и местни туристи, въпреки че през последните години напрежението на Корейския полуостров нарасна.
Посетителите трябва да преминат през военен контролно-пропускателен пункт по пътя към търговския обект на Starbucks, въпреки че той се намира в по-малко известен и по-малко милитаризиран район, отколкото по-популярните туристически места по границата, като например селището на примирието Панминджон.
Между обсерваторията и граничния град Каепунг в северната част на страната, който се намира само на 1,4 км, тече река, определена като „неутрални води“. В ясен ден севернокорейските села могат да се видят от обсерваторията чрез нейните телескопи. Двете Кореи все още са в техническа война, след като тригодишният конфликт приключи с примирие през 1953 г. Никога не е подписван мирен договор.
През последните месеци напрежението нарасна и заради балоните с боклук, издигнати от Северна Корея, които според Пхенян са отговор на балоните с антирежимни листовки, изпратени от активисти в Юга.
Миналия месец Северна Корея взриви междукорейски пътища и железопътни линии от своята страна на границата, а Сеул предупреди Пхенян, че всяко използване на ядрените му оръжия ще означава край на севернокорейския режим.
48-годишна жителка на Гимпо пристигна рано в петък, за да посети новия обект на Starbucks. „Иска ми се да мога да споделя това вкусно кафе с хората в Северна Корея“, каза тя. През последните десетилетия Северна Корея страда от сериозен недостиг на храна, включително глад през 90-те години на миналия век, често влошаван от природни бедствия като наводнения, които увреждат реколтата. Starbucks, с глобалното си признание, може да промени "мрачния и депресиращ" имидж на граничния район, каза кметът на Гимпо Ким Бюнг-су.
„Това място сега може да се превърне във важна туристическа дестинация за сигурност (и) мир, което може да се разглежда като младо, светло и топло, както и да привлича глобално внимание“, каза Ким.
Starbucks е навсякъде в Южна Корея с 1980 магазина към третото тримесечие на 2024 г., според SCK Company, която управлява Starbucks в страната чрез лицензионна сделка.
През 2021 г. Starbucks Corp продаде своя дял в Starbucks Korea на Starbucks Coffee Korea Co, сега известна като SCK Company, и на държавния фонд на Сингапур GIC.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.