“Delion” дистрибутира „KRAS“ - водещ производител на шоколадови изделия в Югоизточна Европа 

“Delion” дистрибутира „KRAS“ - водещ производител на шоколадови изделия в Югоизточна Европа 

Утвърденият производител навлиза в България със селекция от първокласен млечен шоколад, който е и най-предпочитан от българите

Какъв шоколад харесват българите 

Най-предпочитаният шоколад от българите е млечният, а консумацията му продължава да нараства устойчиво. Цели 66% от нашенците го харесват, защото той е най-универсален, а почитателската му аудитория е от всички възрасти, като най-предпочитан е той от младежите. Увлечените по по-здравословния стил и начин на живот пък са насочени към тъмния шоколад, който се харесва от 26% от хората, в средна и над-средната възраст. А само 3% е делът на българите, които консумират бял шоколад и превесът е в полза на мъжете в активна възраст от град София.
45% от бъларите консумират шоколад поне веднъж седмично, а 17% от тях  - два - три пъти месечно, сочат проучванията на пазара. Жените имат превес при потреблението на шоколад, като процентът при тях е 54%, в сравнение с мъжете, при които шоколад се консумира от 46%. Шоколадът пък е най-предпочитаният десерт в градовете - с дял от 39%.*

Оптималният микс качество - цена - вкус

Водещи при избора на потребителите за закупуване на сладкото изкушение остават качеството и цената, като консуматорските нагласи остават без изменение.* Анализи на “Delion”, една от водещите компании за дистрибуция и маркетинг на световни марки алкохолни напитки, тютюни и захарни изделия потвърждават тази тенденция. Истинските ценители на висококачествен шоколад обаче базират избора си на комплексни критерии. Съвременният потребител на шоколадови продукти залага на оптималното съчетание между качество и вкус, а успешният микс от компоненти дава различни възможности за шоколадово изживяване с разнообразен аромат, вкусови качества, текстура и съставки. 

Дистрибуция на първокласни продукти 

Данните за последните години сочат, че българите са сред най-консумиращите шоколад източноевропейци.** За да отговорят на търсенето, от “Delion”, признат лидер с универсален опит в сферата на вноса, маркетинга и дистрибуцията на световноизвестни марки напитки и вина, тютюневи и захарни изделия увеличават качествените продукти в своя асортимент. Компанията задава тенденции в предлагането на качествени стоки с отлична репутация. Младото партьорство с хърватския бранд “КRAS” е такъв пример и има за намерение да запознае българския потребител с качествени шоколадови продукти с добра разпознаваемост в Европа. Те се предлагат на българския пазар от началото на 2023 г. като бизнес стремежът е асортиментът от продукти да се разширява постепенно. 

Партньорството между “Delion” и „KRAS“ разчита на дългогодишна локална експертиза на българската компания, иновативни стратегии за растеж и познаване на пазара. Към момента продуктите на „KRAS“, които се предлагат на пазара, са общо шест с марката „Дорина“: млечен шоколад; млечен шоколад с лешников крем; с мента; с портокал; лешников крънч; дабъл шоко, като тенденцията е техния брой да бъде увеличаван, за да запознава прогресивно българския потребител с вкусовото разнообразие на хърватския бранд.

Ръст в потреблението

Според “Delion”дистрибуцията на шоколадови и захарни изделия през 2022 г. и 2023 г. бележи ръст спрямо регистрирания през 2020 г. спад в резултат на наложения локдаун вследствие на пандемията. На увеличеното потребление компанията отговаря с богато „захарно портфолио“, като добавя стойност чрез постоянно увеличаване на качествените продукти в своя асортимент. 
Портфолиото на дивизия „Захарни изделия“ на “Delion” се развива с бързи темпове, като включва цялостния асортимент на The Belgian, Classic Wheels, а от началото на 2023 г. вече и „Dorina”, на хърватския „KRAS“. Дивизията се представя все по-убедително и увеличава стабилно приходите си с всяка изминала година. Нетните ѝ печалби за 2022 г. са с 15% по-високи от тези за 2021 г., като плановете за 2023 г. бележат още по-амбициозни ръстове.

Бъдещата стратегия за развитие на дивизията е насочена в няколко основни аспекта. Водещо е намерението за разрастване на дейноста чрез продължаване на работа с установени марки и залагане на повишаване на качеството на продуктите. Компанията се стреми да въвежда иновации в портфолиото чрез предлагане на разнообразие от био шоколади и нетунквани продукти. 

Втората дивизия „Напитки“, част от българската компания, управлява над 90 световноизвестни марки, и е редовно награждавана от партньорите си за иновативни практики за изграждане на устойчив бизнес. Компанията е предпочитан партньор и официален представител на едни от най-популярните и обичани световни марки. Сред топ брандовете на “Delion” са Glenfiddich, Grant’s, Tullamore D.E.W., Beluga, Monkey Shoulder, Hendrick's Gin и др.

Успешни бизнес партньорства с траен срок на годност

През 25-годишното си развитие “Delion” дължи процъфтяващият бизнес растеж и експанзията именно на поддържане на трайни и устойчиви стратегически бизнес отношения. Едни от най-ключовите партньорства на българската компания е с William Grant & Sons, което е факт вече повече от 20 години, а по-рано през годината се преподписа и нов петгодишен договор за сътрудничество. Друг световен лидер в премиум сегмента Beluga Group - производител на водките Beluga и "Беленькая" се доверява на професионализма на компанията за популяризиране на брандовете си вече повече от 7 години. Екипът на “Delion” превръща Beluga в безапелационен лидер в последните години в сегментите Ultra Premium и Super Premium Vodka с над 40% пазарен дял***. “Delion” е част от VM Finance Group - икономическа група, която през последните 30 години успешно изгражда и управлява диверсифицирано портфолио от компании в различни бизнес направления. Организацията има дълга история на пълноценно бизнес развитие, мрежа от международни партньорства и отлична репутация. 

Модерен производител с вековна история

Историята на „KRAS“ започва в Загреб през 1911 г. Днес, хърватският производител е модерна компания, която успешно се приспособява към предизвикателствата на пазара и активно разширява полето си на действие с фокус върху контрола на качеството и вида на производствения процес. Цялото производство е организирано в съответствие със световни стандарти в бранша и очакванията на потребителите. Продукти на “КRAS” отговарят точно на тези високи изисквания и се конкурират успешно с утвърдени марки в сегмента. Ето защо за редица европейски страни KRAS е етикет за добро качество. Повече от половината от общото производство на бранда се продава на вътрешния пазар, а останалата част се изнася в страните от Европа. 

„Dorina“ – достъпни шоколади с високо качество 

„Dorina“ е топ бранд на „KRAS“, създаден през 1996 г. и консумиран в над 20 държави. Той преминава през иновационни процеси и днес предлага богата колекция от шоколадови вкусове. Брандът се фокусира върху използването на най-качествените какаови зърна, захар и мляко в комбинация с перфектно съчетаните аромати. Какаото е основата на всеки шоколад, а „Dorina“ събира своите какаови зърна от внимателно подбрани източници, които гарантират, че какаото се отглежда по добър за околната среда начин. Изборът на най-добрите суровини е първата стъпка в производствения процес. Чрез съчетаване на традиция и иновации, „Dorina“ продължава да вдъхновява любителите на шоколад с вкус и качество.  

Защото качеството все пак има значение.

***

*По проучване на Market Links, проведено в началото на 2023, по метода на лично интервю и онлайн анкета.
** По пазарни данни на Euromonitor International за периода 2021 – 2022 година.
*** По данни на IWSR Bulgaria.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Хърватия връща казармата заради геополитическото напрежение
Тръмп: Китай може да помогне на САЩ в отношенията с Русия
Тази нощ преминаваме към зимно часово време
Започва плановият годишен ремонт на шести блок на АЕЦ "Козлодуй"
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ