Онлайн продажбите по време на Черния петък в САЩ са достигнали рекордните 9,8 млрд. долара

Онлайн продажбите по време на Черния петък в САЩ са достигнали рекордните 9,8 млрд. долара

Разходите за електронна търговия по време на Черния петък в САЩ са се повишили със 7,5% на годишна база, достигайки рекордните 9,8 милиарда долара, според доклад на Adobe Analytics, цитиран от Си Ен Би Си.

Скокът на разходите за Черния петък е индикация за това, че потребителите са по-склонни да харчат пари, отколкото през 2022 г., когато цените на бензина и храните бяха болезнено високи.

Според Вивек Пандая от Adobe Digital Insights импулсните покупки може да са изиграли роля в растежа на търсенето по време на Черния петък, тъй като 5,3 милиарда долара от онлайн продажбите идват от мобилно пазаруване.

Все пак купувачите са чувствителни към цените, управлявайки по-строги бюджети поради рекордната инфлация и високите лихвени проценти. Според проучването на Adobe 79 милиона долара от продажбите са дошли от потребители, които са избрали гъвкавия метод на плащане „Купете сега, платете по-късно“, което е 47% повече от миналата година.

Според доклада на Adobe най-търсените категории продукти са били тези от сектора на електроника, като смарт часовници и телевизори, заедно с играчки и игри. Междувременно инструментите за ремонт на дома са се представили по-слабо. Пандая каза, че най-продаваните продукти са били тези, които са предлагали най-добри отстъпки.

Adobe събира своите данни, анализирайки един трилион посещения в уебсайтове за търговия на дребно в САЩ, 18 продуктови категории и 100 милиона уникални артикула. Компанията не проследява физически трансакции на дребно.

Анализ на Mastercard за тазгодишните разпродажби по време Черния петък установи, че продажбите в магазините са се увеличили с малко над 1% в сравнение с онлайн продажбите, които са нараснали с над 8% на годишна база.

„Наистина мисля, че парадигмата се е променила около Черния петък в магазина, дългите опашки и подобни неща“, каза Пандая от Adobe.

Търговците на дребно са наясно с нарастването на броя на потребителите, търсещи сделки, и искат да уловят възможно най-много от тях. Компании като Best Buy и Lowe's обявиха по-високи нива на отстъпка. Други търговци на дребно като Target и Ulta Beauty пуснаха промоции, които предлагат 24-часови отстъпки за определени марки и артикули.

Черният петък запази инерцията от Деня на благодарността, когато онлайн продажбите достигнаха общо 5,6 милиарда долара, според предишен анализ на Adobe.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ