Зелен терен за трамвайните релси в София

Зелен терен за трамвайните релси в София

За първи път в София трамвайни релси са обградени от тревна площ. По зелената настилка ще се движат трамваите от ремонтирания участък от Руски паметник.

Трафикът през кръстовището за автомобили по план трябва да бъде пуснат на 19 август. До окончателното завършване на реконструкцията на площада ще бъдат закрити трамвайните спирки непосредствено преди и след кръстовището. 

Подобни трамвайни релси, оградени с тревна площ, има в големи европейски градове като Щутгарт, Барселона, Прага, Гренобъл, Белград.

От инициативата "Зелени релси в София" публикуваха в профила си във Facebook снимки с новите релси, посочвайки: "Това е исторически момент, който показа, че общественият натиск може да промени действията и нагласите на градските управници. Когато стартирахме кампанията през април 2014-а, за мнозина идеята беше налудничава - кой ще ги поддържа, щяло да капе масло, абе няма смисъл. Малко по малко, медиите подхваната темата и дискусията премина към решаващите фактори в Столична община. Въпреки че нямаха опит и капацитет, те показаха, че това може да се случи". 

Междувременно Столична община съобщава в сайта си, че тунелът под НДК има 126 нови лампи, както и апаратура за контрол и управление на осветлението, в зависимост от осветеността извън тунела. Очаква се намаление на консумираната енергия с 95% при утрояване на нивото на осветеност в тунела.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Преговорите са много близо до реален резултат
Управителят на БНБ: Държавата има опора, дори когато политиката е в криза
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Димитър Манолов: Имаше по-добри възможности за бюджетно решение