Да сменим клишетата с реалност!


„Автентичност“ - - това е новата ключова дума в маркетинга. 

Добрата реклама в бъдеще ще е тази, която не изглежда фалшиво на хората; която успява да се докосне до тях с реални образи и истински истории, чрез реалистични гласове. По своята автентичност, тя ще се отличава от клишираната реклама - онлайн, телевизионна или друга, изпълнена с банални образи като щастливата вечеря на идеалното семейство, стереотипни роли на мъжа, жената, децата. Всичко реално изглеждащо и творческо ще бъде конкурентно в морето от екрани и съобщения. 

Това са част от изводите от организирано днес от екипа на списание "Мениджър" в ресторант "Космос" в София събитие за маркетинг под наслов "Brand New Marketing. Новите потребители. Новото съдържание. Новите мрежи"

Продължаваме да споделяме в рубриката за маркетинг на сайта ни интересните коментари на участниците с презентации на форума. Ето какво още разказа Петко Спасов, кинорежисьор в Push Pull Production.

...................

Имам две тези, които бих искал да изложа пред вас. Те са на локално ниво - отнасят се за тук, в България.

Потребителите се промениха. Те станаха много по-чувствителни и е много по-трудно някой да ги "излъже" чрез реклама. Или казано по друг начин, прекалено много са "залъгалките" в момента, които се предлагат от всякъде. И ако нашият продукт не е хубав, той е изпробван, изплют и смачкан. Това е в световен план. От тук - да се върнем към нас отново - трябва да бъдем малко по-убедителни. Трябва да сме малко по-искрени в това, което показваме в рекламата.

Без да искам да обидя никого, медийното пространство е изпълнено с неистински рекламни образи - по телевизията, в онлайн кампании или друго. Например клиширания образ на щастливото семейство, седнало за вечеря. Да показваме това не е ОK и хората го усещат. В реклама, създадена от Push Pull, успешно използвах хора, които показаха това, което са. Нямаше нито един, който да играе роля - те са си реални личности от българския живот. Заснехме ги. 

Молбата ми е: Нека всички заедно да спрем да правим клишето "Семейство"! Разбира се, то ще фигурира винаги в рекламите - всички имаме семейства, деца. Майки и бащи. Но нека спрем да правим това. И нека колкото се може да правим забавно-интелигентни реклами - те пак може да показват семейство. Или пък, ако наемаме известни лица, които ни рекламират, като певци, актьори, нека думите им изглеждат искрено изречени.  (примерът на Петко Спасов как дори и клишираните образи могат да бъдат интерпретирани свежо, вижте във видеото по-долу)

А ето и другата ми теза, накратно. В бъдеще скоростта ще се промени, по Едгар Алън По. Скоростта днес е нещо, което е тотално различно. Не знам как се случва, но след създаването на един проект и публикуването му, той става незабавно известен, на секундата някой го харесва или не сякаш само това е чакал от часове! Преди години създавах реклама и получавах обратната връзка след седмици. Сега веднага всеки узнава какво си сътворил. Това ни учи на първата теза - да бъдем по-искрени в рекламата. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Преговорите са много близо до реален резултат
Управителят на БНБ: Държавата има опора, дори когато политиката е в криза
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Времето: Облачно и мъгливо