Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Подновяват работата по довършването на „Хемус”
Има шанс строителството на автомагистрала „Хемус” да продължи от тази есен и до края на 2025 г. да са готови още 80 км. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков пред Нова телевизия.
„Истината е, че тази магистрала е изключително показателен пример за това как не трябва да се осъществява магистрално строителство. Довършването й беше възложено чрез инхаус процедури през 2018 г. и 2019 г. за близо 3 млрд. лв. Последните 2 години и половина по „Хемус” не се строи. Нито едно ръководство на АПИ не е имало смелостта да погледне фактите. Има 2 възможности – едната е държавата да поеме риска, да загуби раздадените в размер на над 1 млрд. лв., да загуби едни съдебни дела, които ще се проточат около 3 години или да търси начин да оправи допуснатите закононарушения, така че да продължи строителството по вече сключените договори. Държавата е вкарана в един правен капан”, поясни той.
По думите му участък едно от магистралата е готов на 76%, а участък 2 и 3 – на около 40%. По участък 4 и 5 има изготвени технически проекти, уточни министърът на регионалното развитие.
За първи път поръчките за зимно поддържане и за текуща поддръжка на пътищата са обявени на критерий най-ниска цена, което е най-голямата гаранция за това, че ще има свободна конкуренция, твърди Андрей Цеков.
„При това те са обявени по т.н обратен ред, което означава, че, след като изтече срокът за подаване на офертите, се отварят всички цени. Извършва се класиране. Републиканската пътна мрежа има 20 000 км, което означава, че в една област имаме средно 800 км пътна мрежа, която следва да бъде поддържана. Целта е да се гарантира, че въпросният изпълнител в крайна сметка ще има достатъчно опит и ресурс да я поддържа”, каза още регионалният министър.
Според него сегашното решение за „Струма” да минава в едната посока по Кресненското дефиле, а в другата над него категорично не е икономично. „Търсим възможност сегашният път да се запази като локален, а магистралата да се изнесе. Единственият одобрен от ЕК вариант през годините е за тунел, от който обаче държавата се е отказала", каза още Цеков. По думите му голяма част от магистралите у нас приличат на натрошен пъзел.
„Докато основната ни пътна мрежа е в това състояние, не може да изискваме по-високи тол такси”, заключи Андрей Цеков.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Икономиката на ЕС и еврозоната ускорява растежа си през третото тримесечие
Икономика |НАП продава автогарата в Перник
Политика |Panasonic намалява прогнозата си за печалба за цялата година
Компании |Бизнес климатът в България се влошава през октомври във всички сектори
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |KoHousing променя правилата на имотния пазар
Икономика | Advertorial |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.