Скъпи билети, лошо обслужване: Най-добрите и най-лошите жп компании в Европа
Италианският транспортен оператор Trenitalia беше признат за най-добрата железопътна компания в Европа. Международната Eurostar, която свързва Обединеното кралство с Франция, Белгия, Нидерландия и Германия пък бе обявена за най-лошата.
Това стана ясно от първата класация на железопътните оператори в Европа, изготвена от Transport & Environment - организация, която изследва въпросите на устойчивия транспорт и енергетиката.
„Резултатите от проучването подчертават, че като цяло железопътните услуги в Европа не отговарят на очакванията и че по-високите цени на билетите не означават непременно по-добро качество на услугите. Операторите, държавите членки и Европейската комисия трябва да подобрят надеждността, наличността и качеството на резервациите“, заявиха от T&E.
Експертите оцениха общо 27 европейски железопътни превозвачи, включително и БДЖ. Швейцарският оператор SBB и чешката компания RegioJet също попаднаха в челната тройка.
По-специално, според анализаторите Trenitalia се отличава със своето преживяване при пътуване и достъпни цени, SBB е най-точният оператор в Европа, а RegioJet предлага едни от най-достъпните билети. В същото време ниският рейтинг на Eurostar отразява високите му цени и ниската оценка за надеждност.
Освен това авторите на класацията критикуват Deutsche Bahn (Германия) и SNCF (Франция) за твърде високите цени. За разлика от тях, билети на най-изгодни цени се предлагат от БДЖ (България), CP (Португалия), Hellenic Trains (Гърция), SJ (Швеция) и Italo и Trenitalia (и двете Италия).
В същото време едни от най-добрите съотношения между цена и качество в Европа се предлагат от ÖBB (Австрия) и Trenitalia, докато Eurostar и Avanti (и двете Великобритания) предлагат високи цени, но предоставят услуги с ниско качество.
Швейцарската SBB, белгийската SNCB и испанската Renfe водят по надеждност, докато германската DB, португалската CP и шведската Snälltåget са с най-ниски показатели. Само 11 от 27-те оператора постигат точност над 80 %.
В същото време SBB е начело на класацията, следвана от германската DB и австрийската ÖBB, по отношение на резервацията на билети, включително колко предварително се предлагат за продажба и дали могат да бъдат закупени чрез външни платформи.
„Високите цени на билетите отблъскват пътниците от влаковете. За да разгърнем пълния потенциал на железниците, трябва да направим билетите по-достъпни. Това е споделена отговорност на индустрията и правителствата. Железопътните оператори трябва да определят удобни за клиентите тарифи, а държавите членки и ЕС трябва да осигурят лоялна конкуренция и по-ниски такси за железопътния транспорт“, заяви Виктор Тевене, мениджър „Железопътна политика“ в T&E.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |Акциите на минни компании за редкоземни елементи падат след примирието между САЩ и Китай относно митата и износа
Бизнес |Еврокомисарят за енергията Дан Йоргенсен пристига на посещение у нас
ЕС |Цените на петрола се понижават на фона на плановете на ОПЕК за увеличение на добива
Енергетика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |„Лукойл“ ще продаде международните си активи
Енергетика |Магнитни вълни разкриват тайната на слънчевата корона
Наука и Здраве |Управлението на онлайн бизнес е трудно, но тези 4 неща ще го улеснят
Маркетинг |Луксозните марки засилват присъствието си в Китай, за да възстановят потреблението
Бизнес |На днешната дата, 28 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Екзотични дестинации и все по-дълги пътувания – тенденциите в туризма за следващата година
Общество |Времето: Остава облачно, а на места и с валежи. Жълт код за силен вятър е в сила за 26 области
България |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.