Разликата между B2B и B2C маркетинг

Разликата между B2B и B2C маркетинг

Има разлика между маркетинга, насочен към бизнеса (business-to-business (B2B) marketing) и маркетинга, насочен към клиента (business-to-client (B2C) marketing). Въпреки че и в двата случая продавате продукт на човек, опитът сочи, че разликата между двете се задълбочава.

В случая на B2B цената на продажбата е много по-висока, отколкото ако се продава на клиент. Най-опростеният начин да се обясни това е, защото за business-to-business транзакцията често са необходими повече проучвания.

Когато маркетолозите рекламират пред бизнеса, те обикновени се фокусират върху логиката на продукта. Правят го като се съсредоточават върху качествата на това, което предлагат. Тук почти няма емоция в решението за покупка. Маркетингът се стреми да осмисли и разбере купувачите в компаниите, работния им процес и всичките процедури, които спазват. Пазарът B2B има нужда от познание, тези които търсят, се нуждаят от информация. Маркетинг материалите трябва да са по-задълбочени и с подробно съдържание. Най-важното в маркетинг съобщението трябва да бъде КАК вашия продукт спестява на бизнеса ВРЕМЕ, РЕСУРСИ и ПАРИ. Ето защо този тип пазар е по-заинтересован от логиката.

При B2C маркетинга фокусът трябва да е насочен към ползите за клиента от дадения продукт. Решението е по-емоционално. Потребителите са различни и затова са необходими разнообразни медийни канали, за да се достигне до тях и те да бъдат убедени. По-малко вероятно е хората да се заинтересоват от задълбочено, силно информативно маркетинг съобщение. Те обикновено искат да им се каже направо. Нямат желание да полагат усилие да разберат ползите от предложения продукт. Вместо това желаят маркетингът да се е погрижил да им изброи ПОЛЗИТЕ в опростен вид.

Лаура Лейк в MarketingAbout.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ