Да се показваш, вече не е достатъчно!

Да се показваш, вече не е достатъчно!

Да се показваш, вече не е достатъчно!

Дигиталното развитие оказва влияние върху всеки бизнес в момента. То помага на някои от марките да просперират.

Американецът Браян Солис е експерт по тази тема. Известен е като познавач на социалните медии, лектор, автор и главен анализатор в изследователската фирма Altimeter Group. Първата му книга „Ангажирай“ (“Engage”) e посветена на това как марките и бизнеса могат да използват социалните мрежи, за да изградят общности и да поддържат ползотворна онлайн система. Новата му книга „Краят на обичайния бизнес“ (“The End of the Business as Usual”) се спира на потребителската революция и това, което индустриите трябва да сторят, за да свържат наново бизнес моделите си.

Солис предлага 5 съвета за това как да се избягват общите грешки в социалните медии. Ето кои са те:

      1. Да се показваш, не е достатъчно. Потребителите и потенциални клиенти са заети, свързани и взаимодействат с всички, освен с вас днес. Да създадете присъствие е само началото. По-важно е след това да изградите начин, по който установявате връзка с тях и ги привличате. Това изисква програма за ангажиране – план за употреба на социалните мрежи с цел постигане на определени резултати. Той трябва да надхвърля типичните за маркетинга призиви от рода „последвайте ни“ или „станете наши фенове“.

      2. Не можете да сте навсякъде, нито пък трябва. Много предприемачи са изкушени от технологиите и надхвърлят себе си в стремежа си на всяка цена да са част от последните тенденции. Ключът е не само да бъдете там, където са клиентите ви, лидерите на мнение и възможните купувачи, но и да ги обвързвате.

      3. Автентичност и прозрачност са нищо без връзка. Двете особености на успешните усилия в социалните мрежи са: автентичност и прозрачност в комуникацията. Единственият проблем е, че те всъщност не се равняват на стратегия. По-скоро тези две отличителни черти допринасят повече за създаването на един „дигитален път“ или „направляваща светлина“, отколкото да са форма на ангажимент.

      4. Да говорите с хората не е бизнес стратегия. Някои хора правят успешна програма в социалните мрежи само като слушат, вместо да казват нещо. Без значение дали разговаряте с потребителите или не, трябва да имате цел преди да се заловите да ангажирате. Те искат добавена стойност и чрез изследване можете да научите коя желана стратегия е подходяща за вас. Не се задоволявайте само с отговаряне на брандираните съобщения. Вашата истинска възможност е да обхванете още хора, които не говорят за вас.

      5. Дръжте активно ядрото си от клиенти. Някои фирми смятат, че качването на едно видео в YouTube е гаранция, че името им ще се разпространи вирусно. Шансът това да се случи от само себе си обаче не е голям. Old Spice например постигна сериозен успех, но само след като идентифицира всички потенциални потребители с влиятелно мнение в техните пространства и достигна до тях преди и след като видеото беше представено. Компанията потърси помощ, за да се увери, че видеото е споделяно. Помнете, да бъдете „вирусно“ разпространявани в мрежата има значение само ако това оказва влияние върху марката ви. Идеята е да остане отпечатък в съзнанието на хората и да ги стимулира към реално действие.

Съветите са поместени в сайта на списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ