Историята на първата рекламна химикалка

Историята на първата рекламна химикалка

Виждаме ги навсякъде, във всеки момент от ежедневието си. Родителите ги носят вкъщи. Съучениците пишат с тях. Неразделна част са от лекциите в университета. После започваме работа и там ни ги подаряват. По-късно от офиса донасяме няколко вкъщи.

Това са промоционалните химикалки. Едно от най-ефективните средства за реклама в историята на маркетинга.

На кого обаче му хрумва за първи път да ги произведе?

Мнозина твърдят, че това е холандецът Ейбръхам Зингър от Амстердам, който започва да произвежда брандирани химикалки във фирмата си AmsterdamPrinting.

Компанията на Зингър съществува и до днес. В сайта си amsterdamprinting.com тя се представя като първата фирма в света, която е произвела гравирани с лазер промоционални химикалки с надписи и персонализирани календари. Всичко това се случва в края на 18 и началото на 19 век. През 1898 г. Ейбрахъм Зингър стартира магазина си с печатарски услуги в апартамента си в холандската столица. Бизнесът му бил съставен само от един човек – от него самия.

В един етап от развитието на фирмата му холандецът разбрал, че закупуването на реклама в печатните медии е успешен подход да бъде популяризирана работата му. Повече от две десетилетия по-късно, към 1925 г. фирмата му Amsterdam Printing & Litho започнала да произвежда тефтерчета за отбелязване на резултата от игрите на бридж с името си върху тях.

Логично, по-късно се сетил, че би било ефективно, ако сложи името и върху химикалки. Така започнал да произвежда поредица от най-различни промоционални продукти за бизнеса като химикалки, тефтери с различна големина, джобни календарчета, календари за бюро и др.

Днес фирмата му е разширила дейността си и освен с промоционални услуги се занимава и с човешки ресурси.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 декември. Бъдни вечер! Имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени
Пентагонът добавя Grok на Илон Мъск към арсенала си от инструменти за изкуствен интелект
Как философията може да помогне в борбата с бърнаута
Лари Елисън лично гарантира над 40 млрд. долара за офертата на Paramount за придобиване на Warner Bros.
Цитат на деня
Водещите централни банки осъществиха най-голямото разхлабване на паричната политика от 2008 г. насам
Властите в Белград се отказаха от празненствата за Нова година
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“