Краят на мултикултурния маркетинг

Краят на мултикултурния маркетинг

Мултикултурният маркетинг, в традиционния смисъл на думата, е мъртъв. Ето, казахме го. Наречете го както искате: „Армагедон”, „връхна точка”, „смяна на парадигмите”. Няма значение.

Дори след като последните преоброявания на населението в една от най-големите мозайки от култури в света - САЩ  през 2010 г. отчетоха, че етническите малцинства са секторът с най-голям растеж, ако отидете в която и да е от етническите рекламни агенции в страната ще чуете „оценяваме възможностите си”, „опитваме да се сдобием с одобрение от клиентите с бюджет” и т.н. В средата на това лято някои агенции информираха традиционните медии, че техните бюджети за мултикултурна реклама за 2011 г. са се изчерпали. През юли? Наистина ли?

И така, кое уби мултикултурния маркетинг?

Един от отговорите е колапсът на традиционните етнически сегменти на фона на появата на нови културни идентичности сред потребителите. Например твърдението „ние не сме испаноговорящи, ние сме доминиканци/еквадорци”. Това има ключов характер.

Данните от миналата година сочат, че американците в САЩ са по-малко и същевременно повече сегментирани. Маркетолозите все още се мъчат да разберат случаите на новите, все по-предизвикателни потребители. Появиха се нови реалности на потребителското поведение и култура. Етносът и културата всъщност вече представляват само малко парченце от сложния пъзел на потребителското поведение. Това, което се случва в Америка и в другите мултикултурни общности, където хората с различен етнос или народност са свързани от общи правила помежду си, е хибридна култура, където тържествено се обвързват влиянията.

Икономиката също играе роля. С нейния срив идва неизбежният спад в маркетинг бюджетите и традиционните вложения в реклама. И познайте какво? Рекламата, насочена към потребителите с определена култура, различна от тази на мнозинството, обикновено в такива случаи е първото перо, което се отрязва. Когато големи рекламодатели като Disney спират изданието на списания, какъвто пример бе случаят с En Familia, започваш да ставаш свидетел на ударите на кризата.

Тук идва и третата причина: остаряването на традиционните медии като носител, в съчетание с възхода на дигиталния маркетинг и продажби. С намаляването на бюджетите малките етнически вестници и продуцентска собственост са застрашени.

Технологията позволи на хората да притежават много идентичности и да преминават времето и пространството. Те могат да говорят безплатно в Skype. Пътуването е по-евтино. Човек не копнее толкова за етническо признание, когато е свързан със семейството и приятелите в чужбина.

Предизвикателството е маркетолозите да спрат да виждат мултикултурния маркетинг като нещо, свързано с дома. Идентичността стана много по-сложна и социалните мрежи помогнаха за това. Тези в маркетинга, които успеят да открият креативни и динамични начини да навигират този променящ се пейзаж, ще имат успех.

Вероника Менлоу и Роджър Гонзалес в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 декември. Бъдни вечер! Имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени
Пентагонът добавя Grok на Илон Мъск към арсенала си от инструменти за изкуствен интелект
Как философията може да помогне в борбата с бърнаута
Лари Елисън лично гарантира над 40 млрд. долара за офертата на Paramount за придобиване на Warner Bros.
Цитат на деня
Водещите централни банки осъществиха най-голямото разхлабване на паричната политика от 2008 г. насам
Властите в Белград се отказаха от празненствата за Нова година
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“